כל האטרקציות בחאנגדז'ואו2019-04-14T16:17:44+00:00

חאנגדז'ואו – אטרקציות

האגם המערבי (West Lake, Xīhú, 西湖) הוא האגם המפורסם ביותר בכל סין, אשר יחד עם השבילים והגנים המקיפים אותו מהווה את פסגת התפיסה ההרמונית של הגינון הסיני ואת השילוב המושלם בין הטבע לאדם על פיה. האגם המערבי של חאנגדז'ואו הוא אגם מים מתוקים, שהיקפו כ-12 ק"מ וסביבו נמצאים מרבית אתרי התיירות של העיר. כפי ששמו מגלה, הוא נמצא בקצה המערבי של העיר, והוא מהווה את מוקד המשיכה המרכזי של חאנגדז'ואו, אשר היה לאורך ההיסטוריה מקור השראה לאין ספור משוררים וציירים. בנוסף, האגם הוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי בשל היותו מודל מוגדל של הגינון הסיני הקלאסי על כלל מאפייניו. מיופיו של האגם ומהאווירה המיוחדת סביבו תוכלו להנות תוך כדי צעידה, רכיבה על אופניים או שיט בסירה.

הגעה: קחו את קו מס' 1 של הרכבת התחתית אל התחנה של רחוב דינג-אן (Dìng'ān lù, 定安路), שנמצאת מרחק הליכה קצר מחלקו המזרחי של האגם. קווי התיירים Y6, Y2 ו-Y10 וכן קווים רבים נוספים מגיעים לנקודות שונות סביב האגם.
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: כל היום.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

פסגת פיילאי (Peak Flown From Afar, Fēilái fēng, 飞来峰) הצמודה למקדש לינגיין, היא אחד המקומות הידועים והמיוחדים ביותר בחאנגדז'ואו. מדרונותיה של פסגת פיילאי רצופים בכ-300 פסלים של בודהות המתוארכים מן המאה ה-10 למאה ה-14 לספירה ושביליה מתפתלים בין עצים בעלי שורשים שנדמה כי יש להם חיים ורצונות משל עצמם. המפורסם בפסלים החצובים בגבעה הוא פסלו של הבודהה הצוחק. אגדה מספרת על נזיר הודי בשם חוי-לי שהגיע לאזור לפני 1,600 שנים. הנזיר הופתע לראות במקום זה פסגה אשר שונה כל כך מתצורות הטבע שסביב לה ומכיוון שהזכירה לו את הפסגות ההודיות, סבר כי היא עפה למקומה מהודו ועל כן קרא לה בשמה, שפירושו המילולי – "פסגה שבאה בתעופה".

הגעה: מהאגם המערבי קחו את קו התיירים Y2 או את קו K7 לתחנת לינגיין (Língyǐn, 灵隐).
מחיר כניסה: 45 יואן.

שעות פתיחה: 7:00-18:00, אך מכירת כרטיסים עשויה להסתיים עוד לפני כן.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

מקדש לינגיין (Lingyin Temple, Língyǐn sì,灵隐寺) או "מקדש המפלט לנשמה", הניצב ממול לפסגת פיילאי, הוא אחד המקדשים הבודהיסטים המפורסמים ביותר בסין. המקדש הוקם לראשונה לפני 1,600 שנים בתקופת שושלת ג'ין המזרחית (317-420 לספירה), על ידי נזיר הודי בשם חווי-לי, והוא משתייך לזרם הזן (או בסינית: צ'אן, Chán, 禅), המייחס חשיבות פחותה ללימוד ומדגיש על פניה את המדיטציה ושילובה בחיי היום-יום. מתחילתו היה המקדש למרכז דתי-תרבותי חשוב באזור, ועד היום הוא מקדש פעיל ונחשב לאחד המקדשים הבודהיסטים המפורסמים ביותר בסין. בשיאו, כלל המקדש בניינים והיכלים לרוב, ואף היווה בית ללא פחות מ-3,000 נזירים. לרוע המזל המקדש ספג לאורך ההיסטוריה נזקים רבים והוא נחרב ונבנה מחדש 16 פעמים מאז הקמתו. בפעם האחרונה היו אלו המשמרות האדומים של מהפכת התרבות (1966-1976) שהחריבו חלקים נרחבים מהמקדש. לאחר מכן עבר המקדש שיפוץ נרחב והיום הוא אתר תיירות שוקק חיים, המפורסם בין היתר בזכות פסלו המוזהב הענק של בודהה שאקימוני שבתחומו.

הגעה: מהאגם המערבי קחו את קו התיירים Y2 או את קו K7 לתחנת לינגיין (Língyǐn, 灵隐).
מחיר כניסה: 30 יואן.

שעות פתיחה: 7:00-18:00, אך מכירת כרטיסים עשויה להסתיים עוד לפני כן.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

פגודת לייפנג (Leifeng Pagoda, Léifēng tǎ, 雷峰塔) נבנתה על גבעה קטנה לחופי האגם המערבי בשנת 975 לספירה אך התמוטטה ב-1924 כתוצאה ממסורת מקומית של סחיבת מספר לבנים מיסודותיה למזל טוב. הפגודה נבנתה מחדש בשנת 2000 בדמות מגדל בן 5 קומות ובעל 8 פאות, שלראשו עמוד מוזהב, וכשנכנסים אליו ניתן עוד לראות את שרידי הפגודה העתיקה. בקומה הראשונה של הפגודה תמצאו יצירה יוצאת דופן של גילוף בעץ המתארת סצנות מורכבות ביותר. כמו בעבר, גם כיום מהווה הפגודה את אחד מסימני ההיכר של האגם ושל העיר חאנגדז'ואו, ודמותה המוארת בלילה ומשתקפת על מימי האגם נראית למרחקים. אפילו אם אינכם מוצאים עניין במבנה עצמו, שווה לעלות אל הקומה העליונה של הפגודה ולו רק כדי להנות מהתצפית היפה שהיא מספקת על נופי האגם המערבי.

הגעה: קווי התיירים Y6, Y2, ו-Y10 וכן קו אוטובוס מס' 4 וקווים נוספים מגיעים לתחנת מקדש ג'ינג (Jìng sì, 净寺), הסמוכה לפגודה.
מחיר כניסה: 40 יואן.

שעות פתיחה: נובמבר-מרץ: 8:00-17:30; אפריל: 8:00-19:00; מאי-אוקטובר: 8:00-20:00.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

פגודת ששת ההרמוניות (Six Harmonies Pagoda, Liùhé tǎ, 六和塔) נמצאת בפסגת גבעה על גדות נהר צ'יאן-טאנג הגדול החוצה את העיר חאנגדז’ואו. היא נבנתה במקור בשנת 970 לספירה בתקופת שושלת סונג הצפונית, במטרה להשרות הרמוניה ולמתן את גלי הגאות של הנהר. אך הפגודה החזיקה מעמד רק 50 שנים, נהרסה ב1121, ונבנתה מחדש ב-1165. מאוחר יותר, בשושלות מינג וצ'ינג נוספו לה מרזבים חיצוניים והיא גם שימשה כמגדלור לספינות ששטו על הנהר. חוץ מלראות את הארכיטקטורה המרשימה של הפגודה, תוכלו גם לטפס על הפגודה ולהתרשם מנוף הנהר החוצה את העיר, אשר שונה מאוד מנופי האגם המערבי.

הגעה: קווי אוטובוס 4, 287, 318, 334, 354, ועוד מגיעים לתחנת הפגודה (הנקראת על שמה).
מחיר כניסה: 30 יואן.

שעות פתיחה: חורף: 6:30-17:30; קיץ: 6:30-18:30.

פגודת באוצ'ו (Baochu Pagoda, Bǎochù tǎ, 保俶塔) הניצבת על הר באושה (Bǎoshí shān, 宝石山) שמצפון לאגם המערבי, מהווה את אחד מסימני ההיכר של העיר חאנגדז’ואו והאגם וביום טוב ניתן לראותה מכל קצוות האגם המערבי. במקור נבנתה הפגודה ב-963 לספירה עם 9 קומות, אך היא נבנתה מחדש בשנת 1933 קצת נמוכה יותר, עם 7 קומות בלבד. משמעות השם פגודה הוא "מגנה על צ'ו", ועל פי האגדה הכוונה היא למלך צ'יאן צ'ו, ששלט באזור בתקופת חמשת השושלות ועשר הממלכות (907-960 לספירה). האגדה מספרת כי אחד משריו של המלך בנה את הפגודה על מנת שיתפללו בה לשובו בשלום של המלך ממסעו לקאיפנג. מהר באושה ניתן להשקיף על נוף האגם ולראות כמעט את כולו.

הגעה: קחו קווי אוטובוס 7, 27, 51, 118 וקו התיירים Y10 לתחנת גה-לינג (Gélǐng, 葛岭).
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: כל היום.

מוזיאון המשי (The Silk Museum, Sīchóu bówùguǎn, 丝绸博物馆) של העיר חאנגדז'ואו הוא מוזיאון קטן שממוקם בגדה הדרומית של האגם המערבי. המוזיאון מוקדש לתעשיית המשי ארוכת השנים של סין, שמרכזה בעיר חאנגדז'ואו וסביבתה. המוזיאון מתאר באמצעות סרטים את תהליך ייצור המשי, ומסביר על הסוגים השונים של הבד היוקרתי ועל דרכי הצביעה שלו, כמו גם על התפתחות דרך המשי. אך מעניין מכל הוא החדר המציג את התפתחות הלבוש בסין וכולל תלבושות מחלקים שונים של התקופה הקיסרית.

הגעה: קווי אוטובוס 12, 42, 87 ועוד לתחנת המוזיאון (הנקראת על שמו).
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: 9:00-17:00.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

מוזיאון התה הלאומי (China National Tea Museum, Zhōngguó cháyè bówùguǎn, 中国茶叶博物馆) הצנוע בעיר חאנגדז'ואו מתאר את ההיסטוריה של צמח התה, מציג כלי תה שונים, ומסביר על סוגי התה השונים ודרכי העיבוד שלהם ומכיל אפילו הסברים באנגלית קולחת (דבר לא שגרתי בכלל בסין). המוזיאון מוקף בשדות ירוקים של תה לונגג'ינג, שנחשב לתה הירוק הטוב בעולם ומוצאו בחאנגדז'ואו. מרחק נסיעה קצרה משם נמצא גם הכפר לונגג'ינג (Longjing Village, Lóngjǐng cūn, 龙井村), שם תוכלו לטעום את התה המפורסם באחד מעשרות בתי התה שבכפר. משמעות השם לונגג'ינג בסינית היא "באר הדרקון", באר אשר נמצאת בסמוך לכפר לונגג'ינג ותושבי המקום היו נוהגים להגיע אליה ולהתפלל לגשם.

הגעה: למוזיאון – קווי אוטובוס 27 ו-87 לתחנת שואנגפנג (Shuāngfēng, 双峰); לכפר – קו אוטובוס 27 לתחנת הכפר (הנקראת על שמו).
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: מוזיאון – מאי-ספטמבר: 9:00-17:00; אוקטובר-אפריל: 8:30-16:30; סגור בימי שני.

מקדש יואה פיי (Yue Fei Temple, Yùemiào, 岳庙) שנמצא בחלקו הצפוני של האגם המערבי, הוקם לזכרו של הגנרל המפורסם יוא'ה פיי, מתקופת שושלת סונג (960-1279 לספירה). הגנרל התפרסם בזכות לחימתו בפולשים הג'ורצ'נים של שושלת ג'ין, אך עוד יותר בשל עלילות השווא שגרמו להאשמתו בבגידה ולרציחתו בכלא. כמה שנים מאוחר יותר הוא זוכה וקברו נבנה בנקודה זו. מי שהעליל על יואה פיי הוא צ'ין חוי שפסלו נמצא בתחומי המקדש, ובאופן מסורתי נהגו לירוק עליו, אך נראה שמנהג זה כבר לא נפוץ כבעבר.

הגעה: קווי אוטובוס מס'  7, 27, 118 ועוד לתחנת המקדש (הנקראת על שמו).
מחיר כניסה: 25 יואן.

שעות פתיחה: 8:30-16:00.

הרחוב העתיק חה-פאנג (Hefang Ancient Street, Héfāng jiē, 河坊街) משמר את מבני העיר העתיקה חאנגדז’ואו ומציע אווירה תוססת ועליזה. בשלב קניית המזכרות מחאנגדז'ואו, זה המקום להיות בו – מתקופת שושלת סונג ועד היום הרחוב הצפוף מהווה מרכז קניות חשוב, ומאכלס לא רק חנויות אלא גם מסעדות ובתי תה רבים בהם תוכלו להנעים את זמנכם. למספר חנויות לאורך הרחוב יש היסטוריה ארוכה בעצמן, למשל חנות המספריים של דז'אנג ש'יאו-צ'ואן (Zhāng Xiǎoquán jiǎndāo,张小泉剪刀) או בית המרקחת חוצ'ינג-יוטאנג (Húqìng Yútáng, 胡庆余堂) שהוסב למוזיאון היחידי לרפואה סינית.

הגעה: קווי התיירים Y6 ו-Y8 וכן קווי אוטובוס מספר 25, 35, 108 ועוד לתחנת כיכר וו-שאן (Wúshān gouǎngchǎng, 吴山广场).
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: כל היום, חנויות פתוחות בערך בין 9:00-21:00.

שביל הבמבוק יונצ'י (Yunqi Bamboo Trail, Yúnqī zhújìng, 云栖竹径), הנמצא בפאתי העיר חאנגדז'ואו וחוצה חורשת במבוקים צפופה, מהווה מקום נפלא לשיטוט אחר הצהריים. מלבד במבוקים, אפשר למצוא לאורך השביל גם עצים מרשימים בני מאה, מאתיים ושלוש מאות שנים וכמה וכמה פביליונים ומקדשים. השביל נמצא למרגלות הר חמשת העננים (Wǔyún shān, 五云山) עליו ניתן להתחיל לטפס מהמקום, אך חשוב לדעת שבפסגה לא מחכה נקודת תצפית על הסביבה כי גם היא מכוסה חורש. בפסגה יש מקדש ואם פונים ממש לפניו ימינה השביל מתפתל כלפי מטה בתחילה דרך היער ואחר כך בין מטעי תה עד שמגיע לכפר ג'יו-ש'י (Jiǔxī, 九溪) על גדות נהר צ'יאן-טאנג משם אפשר לקחת אוטובוס חזרה לעיר.

הגעה: קו תיירות מספר Y4 לתחנת שביל הבמבוק (הנקראת על שמו). אפשר לחזור באותו הקו או אם המשכתם לג'יו-ש'י, לקחת מתחנת האוטובוס שעל הכביש הראשי (בצד של הנהר) אוטובוס חזרה לעיר, למשל קו 318 (אבל לא רק) שמגיע חזרה לאזור האגם המערבי.
מחיר כניסה: 8 יואן.

שעות פתיחה: 7:00-17:00.

מעיין חופאו (Hupao Spring , Hǔpǎo quán, 虎跑泉) נמצא בהרים שבין האגם מערבי לנהר צ'יאן-טאנג ונחשב למעיין השלישי באיכות המים שלו בכל סין. נאמר כי תה הלונגג'ינג הטוב ביותר הוא זה שנעשה ממימיו. משמעות השם חופאו היא נמר רץ והיא קשורה באגדה המספרת על נזיר שחי באזור בתקופת שושלת טאנג (בתחילת המאה ה-9) ורצה לעזוב אותו בשל מחסור במי שתייה. אך לילה אחד, פיה התגלתה אליו בחלום ואמרה לו ששני נמרים יביאו מים לאזור בקרוב. למחרת, ראה הנזיר שני נמרים רצים ושורטים את האדמה, ולפתע הופיעה בדרך נס נביעה במקום בו שרטו הנמרים את הארץ. בבריכות שנקוות באזור המעיין אי אפשר להתרחץ, אך האזור מהווה פארק נחמד ושקט יחסית שנעים להתאוורר בו.

הגעה: קווי אוטובוס 4, 287, 315, 318, 334, 822 ועוד  לתחנת חופאו (Hǔpǎo, 虎跑).
מחיר כניסה: 15 יואן.

שעות פתיחה: 6:00-18:00.

פארק הביצות ש'יש'י (Xixi Wetland Park, Xīxī shīdì gōngyuán, 西溪湿地公园) מכיל רשת מסועפת של נחלים, בריכות וביצות וביניהם חלקות יבשה בעלות צמחיה עשירה הכוללת בין היתר ערבות, במבוק, וכן עצי פירות כמו אפרסמון, שזיף ואפרסק. אפשר לטייל בין כל אלו בשבילים החוצים את המים על גבי אין ספור גשרים או לשוט בסירות לאורך תעלות המים. הפארק אמנם לא מוכר כל כך בקרב מטיילים מערביים אך בקרב הסינים מוכר גם מוכר ולכן מומלץ לרדת מהשבילים הראשיים, אז תמצאו פינות שקטות רבות, אך היזהרו לא להיאבד בסבך הצמחים.

הגעה: קווי אוטובוס 193, 356 ועוד לשער הדרומי של הפארק (Xīxī shīdì gāozhuāng, 西溪湿地高庄) או קווי אוטובוס 83 ו-86 לשער הצפוני של הפארק (Xīxī shīdì běimén, 西溪湿地北门)
מחיר כניסה: 80 יואן.

שעות פתיחה: אפריל-אוקטובר: 8:00-17:30; נובמבר-מרץ: 8:30-17:00, קופות הכרטיסים נסגרות כשעה לפני הסגירה.

כקילומטר לתוך הפארק מהכניסה הצפונית, יש פניה מהשביל הראשי ימינה לרחוב חה-דז'ו (Hézhǔ jiē, 河渚街). בהמשך הרחוב תוכלו למצוא חדר כנסים ישן של המפלגה הקומוניסטית שהוסב לגלריה. על קירותיה עוד ניתן לראות כתובות מאואיסטיות מתקלפות ואפילו ציור ענק של מאו דזה-דונג.

9 הפלגים ו-18 הנקיקים (Nine Streams and Eighteen Gullies, Jǐu xī shíbā jiàn, 九溪十八涧) הוא מסלול הליכה באורך 6 ק"מ, שמתחיל בכפר ג'יו-ש'י (Jiǔxī, 九溪) ועובר בין פלגי מים קטנים שזורמים אל נהר צ'יאן-טאנג. המסלול נמצא מרחק נסיעה קצר ממרכז העיר ולכן הוא אפשרות נהדרת לטיול טבע של מספר שעות. הנקודה המוכרת ביותר במסלול היא לגונה יפה אליה נשפך מפל גבוה, אך חוץ ממנה יש עוד הרבה מפלים קטנים ובריכות. המסלול מסתיים בכפר וונג-ג'יה-שאן (Wēngjiāshān, 翁家山) אבל אפשר גם להמשיך ללכת עם הכביש עד לכפר לונג'גינג. מומלץ לבוא בין אפריל לאוקטובר אז הזרימה בנחלים בשיאה.

הגעה: קווי אוטובוס 4, 189, 287, 308, 318  ועוד לתחנת הכפר ג'יו-ש'י (הנקראת על שמו).
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: כל היום.