מסלול סצ'ואן עומק2020-01-30T09:18:04+00:00

מסלול סצ'ואן עומק

מסלול סצ'ואן עומק

על המסלול

מסלול: צ'נגדו והסביבה >> מערב סצ'ואן >> צפון סצ'ואן 

סצ'ואן היא חלומו של כל מטייל – בצפון נוף יחיד במינו בפארקים הלאומיים של ג'יודז'איגואו וחואנגלונג; במרכז הבירה התוססת צ'נגדו – בית לפנדות האהובות; בדרום הבודהה הגדול בלשאן וההר הבודהיסטי הקדוש אמיי שאן; וגולת הכותרת, האזור הטיבטי במערב – הזדמנות נפלאה להתבודד עם הטבע ההררי המופלא והנזירים המקומיים. לכל אלו נוספים אוכל חריף-אש, אנשים מקסימים ותרבויות מקומיות, ההופכים את הטיול בסצ'ואן לחוויה שתלא תשכחו בחיים.

 

 

זמן מומלץ: שלושה שבועות – חודש

מתאים במיוחד ל: צעירים, תרמילאים

צ'נגדו והסביבה

זמן מומלץ: 5-7 ימים

מלבד מרכז המחקר לפנדה הגדולה אין בה הרבה אטרקציות מרשימות, מזג האוויר בה אפרורי וגשום לעיתים קרובות, ובכל זאת אי אפשר שלא להתאהב בבירה של סצ'ואן. קצב החיים בה איטי בהרבה מערים אחרות בסין והתפתחה בה תרבות מרתקת של בילוי בפארקים וישיבה נינוחה בבתי התה השלווים שבתוכם. את הריגושים מספקים האוכל החריף-חריף שיגרום לאמיצים ביותר לדמוע וחיי הלילה התוססים המתחבאים מאחורי החזות השלווה של העיר. בנוסף, ההיסטוריה המרשימה של האזור הפורה ביותר בסין באה לידי ביטוי במוזיאונים ובמקדשים מרשימים בתוך העיר ובסביבתה, כמו גם בעיירות העתיקות הסובבות אותה. אל תפספסו את הבודהה הגדול של לשאן ואת הר אמיי (אמיי שאן), הנמצאים במרחק נסיעה קצר מהעיר.

 

אטרקציות מרכזיות:

קשה להישאר ציניים למראה עשרות הפנדות בכל הגילאים המתרוצצות במרחבי מרכז המחקר לרבייה של הפנדה (Chengdu Panda Breeding and Research Center, Dàxióngmāo fánzhí yánjiū zhōngxīn, 大熊猫繁殖研究中心), ומצדיקות את התעשייה הענפה שבנתה סין סביב הדוב הענק. מרכז הרבייה של הפנדות כשמו כן הוא – מרכז מחקר חשוב לשימור ולרביית החיה שהפכה לאחד מסמלי סין. לתיירים מדובר בממתק אמיתי, הכולל גן מושקע ועשרות פנדות גדולות ופנדות אדומות לצד טווסים, ציפורים וברבורים. אם יתמזל מזלכם, אולי תוכלו אפילו לראות גורי פנדה מטופלים במרכז. 

הגעה: קו מס' 3 של המטרו מגיע למרכז בתחנת שדרת הפנדות (Panda avenue, 熊猫大道), ועוצר חמישה קילומטרים לפני המרכז. צאו ביציאה A ופנו שמאלה, שם תוכלו לקחת אוטובוס ציבורי או לקנות כרטיס לפארק הכולל הסעה. גם קו אוטובוס התיירים 902 מגיע לכאן. הנסיעה אורכת כשעה באוטובוס וכחצי שעה במונית.
מחיר כניסה: 58 יואן. 29 יואן לסטודנטים.

שעות פתיחה: 7:30-18:00 כל השנה. כרטיסים אחרונים נמכרים ב-17:00. הזמן הטוב ביותר לביקור הוא בין 9:00-11:00 בבוקר, אז מאכילים את הפנדות והן פעילות יחסית.


במרכז הרבייה לא ניתן להתנדב או להצטלם עם הפנדות יותר. אם אתם מעוניינים להתנדב (בתמורה לכמה מאות יואנים), פנו לאחד המרכזים האחרים באזור.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

 

מקדש וו-חואו (Wu Hou Shrine, Wǔhóu cí, 武侯祠) הינו אחד המקדשים הידועים בסצ'ואן, אשר נבנה לכבודו של דז'וגה ליאנג (Zhuge Liang), היועץ האגדי של מדינת שו מתקופת שלושת הממלכות (220-280 לספירה) ואדם ששמו מסמל תבונה ויכולות אסטרטגיות. במאה ה-14 הוא התאחד עם מקדש מקביל שנבנה לכבודו של ליו ביי (Liu Bei), קיסר שו. המקדש המקורי נבנה כנראה בשלב מוקדם מאוד, אך המקדש שנמצא היום הינו שיחזור משנת 1672. המקדש המקסים מכיל כמה פסלים יפים, לצד קליגרפיה וחריטות של אישים חשובים מההיסטוריה הקיסרית. 

הגעה: קווי אוטובוס מס' 1, 57, 82,  334, 335 לתחנת המקדש (Wǔhóu cí, 武侯祠).
מחיר כניסה: 60 יואן. 50% הנחה לסטודנטים.

שעות פתיחה:  יולי עד 7 באוקטובר – 8:00-21:30; 8 באוקטובר עד יוני – 8:00-18:30.


שלבו את הביקור במקדש עם רחוב ג'ין-לי המקסים הסמוך לו.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

ב-2001 רעש העולם הארכיאולוגי עם התגלית של שרידי ממלכת שו העתיקה (המאה ה-12 לפנה"ס) בפרברי צ’נגדו. במקום נמצאו אלפי חפצים ייחודיים במינם, המדגישים את עושר התרבות המקומית בתקופות הקדומות. מוזיאון אתר ג'ין-שה (Jinsha Site Museum, Jīnshā yízhǐ bówùguǎn, 金沙遗址博物馆), שנפתח במקום, מציג למעלה מ-6,000 פריטים שנוצרו על פני 600 שנים, וכוללים את אוסף השנהב הגדול בעולם לתקופה זו ואוסף זהב וג'ייד מרהיב ביופיו.

הגעה: קווי אוטובוס מס' 5, 79, 82, 83, 84 ו-100 עוצרים בשער המזרחי של המוזיאון (Jīnshā yízhǐ dōngmén, 金沙遗址东门).
מחיר כניסה: 80 יואן. 50% הנחה לסטודנטים.

שעות פתיחה: 8:00- 18:00. משרד הכרטיסים נסגר חצי שעה לפני הסגירה.

קשה להפריז בתחושת הפליאה העולה ממראהו של הבודהה הגדול של לשאן (Leshan Giant Buddha, Lèshān dàfó, 乐山大佛) – פסל הבודהה הגדול בעולם. הבודהה מיתמר לגובה הלא יאומן של 71 מטרים, אצבעותיו באורך 8 מטרים ואזניו 7 מטרים כל אחת. את הרעיון לחצוב בהר בודהה ענקית הגה הנזיר הבודהיסטי חאי טונג (Hai Tong) אי שם בשנת 713, במטרה להרגיע את זרמיו של הנהר תחתיו. 90 שנים ואלפי פועלים אחר כך, הנהר אכן נרגע, ולשאן זכתה לשם עולמי בזכות הפלא הזה. מעטים יודעים כי הפסל נבנה עם מערכת ניקוז שהקדימה את זמנה- צינורות מיוחדים הממוקמים בראש, מאחורי האזנים ובכתפיים מסיתים את מי הגשמים ועוזרים לשמור על הגוף יבש. ניתן (ורצוי) לראות את הבודהה הן מלמעלה והן מלמטה, בדרך קצרה המתחילה בתצפית על הראש וממשיכה במדרגות לאורך גופו של הבודהה המסתיימות בקרקעית הפסל.

הגעה: אוטובוסים תדירים (30 יואן, שעתיים) יוצאים מתחנת האוטובוס של השער הדרומי החדש בצ'נגדו (Xīnnánmén qìchēzhàn, 新南门汽车站). האוטובוסים מגיעים לתחנת האוטובוסים של העיר, משם ניתן לקחת מונית או את הקו הציבורי מס' 13 לבודהה הגדול (2 יואן, חצי שעה). ניתן להגיע ללשאן גם ברכבת מתחנת הרכבת המזרחית או הדרומית של צ'נגדו. שימו לב – האוטובוס האחרון לצ'נגדו יוצא מוקדם יחסית (סביב 19:00), והרכבת האחרונה עוזבת את לשאן בסביבות 21:30.
מחיר כניסה: 90 יואן.

שעות פתיחה: מאי-7 באוקטובר: 6:00-18:30; 8 באוקטובר-אפריל: 7:00-17:30.


בצמוד לפארק אך בתשלום נוסף נמצא גם פארק הבודהה המזרחי (Dōngfāng fódū, 东方佛都) המקסים והשקט, המכיל מגוון פסלים ופסל אחד ענק של בודהה שוכב, באורך 170 מטרים, הטוען לכתר הבודהה הארוך בעולם.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

מקדשים עתיקים, נופים מרהיבים וזריחה מבורכת אחת: כאחד מההרים הקדושים ביותר לבודהיסטים, אמיי שאן או הר אמיי (Emei mountain, Éméi shān, 峨眉山), הפך לאחר מאתרי התיירות הפופולריים במחוז סצ'ואן ובסין כולה. ההר מתנשא לגובה של כ-3,000 מטרים מעל פני הים, וביום טוב תוכלו לראות ממנו הרים מושלגים ושטחים נרחבים מסצ'ואן. ההר מוכן היטב לתיירים ומכיל מספר מסלולים אפשריים, הנעים בין יום טיול לשלושה-ארבעה ימים (נראה כי מרבית המטיילים עושים אותו ביומיים). מומלץ להגיע לפה בין מאי לאוקטובר, ולהתכונן לחלוק את השבילים והרכבת עם אלפי תיירים סינים ומערביים.

הגעה: רכבות יוצאות מצ'נגדו (כשעתיים, 60-80 יואן) ומלשאן (רבע שעה, 10-15 יואן) אל אמיי שאן. תחנת הרכבת קרובה מאוד לכניסה לפארק – תפסו ממנה אוטובוס למקדש באוגואו (Bàoguó sì, 报国寺), נקודת ההתחלה של המסלול בהר. אוטובוסים ישירים יוצאים מתחנת האוטובוס של השער הדרומי החדש בצ'נגדו (Xīnnánmén qìchēzhàn, 新南门汽车站) אל מקדש באוגואו בין 7:20-19:20 (שעתיים וחצי, 43 יואן). אוטובוס ישיר אחד (שעה, 11 יואן) אל המקדש יוצא ב-17:00 מלשאן, ויכול לחסוך לינה בלשאן.
מחיר כניסה: 185 יואן (בין 15 לדצמבר ל-15 לינואר: 110 יואן). רכבל: עלייה- 65 יואן; ירידה – 45 יואן (בין 15 בדצמבר ל-15 בינואר: עלייה 30 יואן; ירידה 20 יואן). כניסה למקדשים כרוכה בתשלום נוסף, לרוב 10 יואן.

שעות פתיחה: מאי- 7 באוקטובר: 6:00- 18:30; 8 באוקטובר- אפריל: 7:00-17:30.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

מערב סצ'ואן

זמן מומלץ: 7-12 ימים 

הטריטוריות הטיבטיות של סצ'ואן הן הרפתקאה בקרב מרחבים אינסופיים, גבעות מוריקות וטיבטיים חייכנים ומזמיני פנים. מלבד הנופים המרהיבים שהאזור מציע, ההגבלות המשתנות על טיבט עצמה הפכו את הטריטוריות הללו לדרך הטובה והנגישה ביותר לקבל טעימה מהעולם הטיבטי כיום. דרך סצ'ואן-טיבט, כשמה כן היא – מובילה מסצ'ואן אל טיבט. אך בעוד מטיילים סינים רבים ממשיכים ממנה הלאה אל תוך טיבט עצמה, נכון לרגע כתיבת שורות אלו, הדבר אינו אפשרי עבור מטיילים זרים.

דרך סצ'ואן-טיבט מתחלקת לשני כבישים מרכזיים: הכביש הדרומי והכביש הצפוני. במידה ואינכם מוגבלים בזמן, מומלץ בחום להקדיש כשבוע (לפחות) לכביש הצפוני הקסום, ומשם לרדת ולהמשיך בכביש הדרומי המתחבר למסלול "הדלת האחורית". שימו לב כי הדרך הצפונית נוטה להיות דלילה יותר במטיילים, בעיקר בשל דרכי הנסיעה הקשות שלה והזמן הרב שהיא דורשת. אם תוכלו לעמוד בשני תנאים אלו, תגלו עולם מרהיב של מנזרים אפופי מסתורין, נופים ייחודיים ואנשים מקסימים.

לפירוט על מסלול דרך סצ'ואן-טיבט הצפונית לחצו כאן

לפירוט על מסלול דרך סצ'ואן-טיבט הדרומית (מסלול הדלת האחורית) לחצו כאן.

 

אטרקציות מרכזיות:

קאנגדינג (Kangding, Kāngdìng 康定) המקסימה מהווה מעין נקודת מעבר בין צ’נגדו הסינית למרחב הטיבטי. כאתר מסחר מרכזי בעבר בין סין לטיבט, קאנגדינג מתפקדת היום כשער למסע על הכביש המהיר סצ'ואן-טיבט, הצפוני והדרומי כאחד. העיירה הנחמדה, הבנויה לאורך הנהר, מכילה בתים טיבטים מפוארים ואנשים לבביים במיוחד. בצלעי ההרים מסביב תראו כתבים בודהיסטים חרוטים בטיבטית, וביום עם ראות טובה תוכלו אף לראות את דמותו של גונגה שאן (Gònggā shān, 贡嘎山), ההר האימתני הנישא לגובה של 7,556 מטרים. יש במקום מספר מסלולי טיול מקסימים כמו גם מקדשים נחמדים, ואפשר בקלות להעביר מספר שעות בעיירה הנחמדה. אל תתנו לנסיעה הארוכה להפחיד אתכם – מדובר בנסיעה חווייתית דרך מעברי הרים ועמקים קסומים, שתשאיר אתכם פעורי פה.

הגעה: טיסה: מדי יום יוצאות בין טיסה אחת לשלוש מצ’נגדו לקאנגדינג בשעות הבוקר (כשעה, 600-1000 יואן). אוטובוס: אוטובוסים תדירים יוצאים מתחנת האוטובוס של השער הדרומי החדש בצ'נגדו (Xīnnánménqìchēzhàn, 新南门汽车站) לתחנת האוטובוסים של קאנגדינג (105-120 יואן, 7 שעות). מטאגונג (40 יואן, 4 שעות) ומליטאנג (80 יואן, 9 שעות) תנועת האוטובוסים דלילה בהרבה.
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: כל היום.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

אם יש לכם רק כמה ימים וברצונכם לטעום את החיים הטיבטים – טאגונג (Tagong, Tǎgōng, 塔公) היא המקום עבורכם. זוהי אחת העיירות היפות שתתקלו בהם באזור, והנסיעה אליה עוברת בין נופים משגעים. העיירה הפצפונת מוקפת מרחבי דשא אינסופיים, בהם יושבים הטיבטים ולוגמים תה מחמאת יאק להנאתם – והיו בטוחים שתוזמנו להצטרף לפיקניק. במקום נמצא מקדש טאגונג הגדול והידוע בו עדיין מתפללים מדי יום, ובמורד הדרך תחזו במבנה ענק ומוזהב מוקף דשא – זוהי הפגודה המוזהבת של מו-יה (Mùyǎ jīntǎ, 木雅金塔).

הגעה: אוטובוס מקאנגדינג יוצא לפה פעם ביום ב-6 בבוקר (50 יואן, 3 שעות), אך רוב המטיילים חולקים מונית או מיניוואן מתחנת האוטובוסים של קאנגדינג.
מחיר כניסה: חינם (הכניסה למקדש עולה 20 יואן).

שעות פתיחה: כל היום.

  1. שימו לב לקחת את הטיול במקום ברוגע – טאגונג היא התחנה הראשונה בדרך שגובהה (3,750 מ') עשוי ליצור מחלת גבהים, ומאמץ ביום הראשון עשוי לגרום לכם להרגיש רע ביום השני
  2. השכימו לקום ולכו לראות את המקומיים מתפללים במנזר בבוקר. התפילה נערכת סביבות 6:30-7:00 והיא הדבר הקרוב ביותר לתפילה טיבטית אותנטית שתראו. בררו במקום את שעת התפילה המדויקת.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

אם אתם תרים אחרי חלום ה"מקום בו כף רגלו של אדם זר לא דרכה", ייתכן כי גאנדזה (Ganzi, Gānzī, 甘孜) היא הכי קרוב שתוכלו להגיע. כנקודה המרכזית על הכביש הצפוני, היא מהווה התחלה מושלמת למסע מרהיב בחלקה הצפוני של סצ'ואן. אם תצליחו לשרוד את הנסיעה הקשה ברכב המטלטל, מובטחת לכם עיירה קסומה מוקפת הרים מושלגים ושדות חיטה פסטוראליים. ניתן להעביר פה ימים רבים בטיולים בסביבה, אם זה בין המקדשים הרבים באזור או בהרים מכוסי דגלי התפילה, ולכל כיוון שתפנו מובטחת לכם חוויה חד-פעמית. מעל העיר ניצב מקדש גאנדזה הגדול והעתיק, שממנו נגלה נוף פנוראמי עוצר נשימה של גאנדזה וסביבתה.

הגעה: שדה התעופה של גאנדזה (Garze [Ganzi] Gesar Airport, 甘孜格萨尔机场. קיצור תעופה: GZG) נפתח ב-2019 במרחק 50 קילומטרים מגאנגזה, ומפעיל טיסות ישירות מצ'נגדו ומצ'ונגצ'ינג של שעה בלבד. שני אוטובוסים ביום יוצאים מקאנגדינג לגאנדזה ב-6:00 וב-9:00 בבוקר ולוקחים כ-8 שעות (109  ו-132.5 יואן בהתאמה). האמיצים יכולים לקחת אוטובוס מצ'נגדו לגאנדזה – האוטובוס יוצא פעם ביום ב-10 בבוקר מתחנת השער הדרומי החדש (Xīnnánmén qìchēzhàn, 新南门汽车站) ולוקח כ-20 שעות (215 יואן). ניתן לנסות לחלוק מונית או מיניוואן מקאנדינג או מטאגונג.
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: כל היום.


הנסיעה לגאנדזה עוצרת נשימה. עם זאת, היא בין הקשות באזור, ומכשולים כמו מפולות הרים ותאונות דרכים עשויים להאריך בקלות את הנסיעה ל-16 שעות ואף יותר. היערכו בהתאם.


לפרטים נוספים לחצו כאן

רחובה הראשי (והיחיד) של מאניגאנגו (Manigango, Mǎnígāngē, 马尼干戈) נראה כמו תפאורה הלקוחה מסרטי המערב הפרוע – מאובק, מיושן וחסר אנשים. עם זאת, העיירה הקטנטנה מהווה נקודת יציאה לכמה אתרים מרהיבים בסביבה, ביניהם אגם יילון לה-טסו (Yilhun Lhatso/ Xinluhai, 新路海, 20 יואן כניסה) ומנזר דזוגצ'ן גומפה עוצר הנשימה. אתם יכולים להעביר מספר שעות בהליכה בטבע המרהיב בסביבה, ואם יחייך אליכם המזל ותצליחו לתפוס מקומי שיסיע אתכם באזור, תוכלו לגלות שלל מבני תפילה ומקדשים הפזורים ברחבי העיירה. בימים יפים אולי אף תחזו בכמה מהחיות הנדירות החיות באזור.

הגעה: אוטובוס מגאנדזה לדגה יוצא בבוקר ועוצר פה (35 יואן, שלוש שעות), וכך גם מיניבוסים לאורך רוב היום.
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: כל היום.

כאחד מששת המקדשים החשובים בעולם הטיבטי, דזוגצ'ן גומפה (Dzogchen Gompa/ Nyingmapa, Zhúqìng fóxuéyuàn, 竹庆佛学院) הוא קומפלקס מרהיב של מספר מקדשים, בתי ספר ומגורי נזירים הממוקמים בעמק מוקף הרים מושלגים. המקום מקיים בקביעות תפילות נרחבות, ופותח שעריו גם בפני תיירים המעוניינים להתבודד בין שעריו ולספוג מעט מאווירת הקודש. הנסיעה לדזוגצ'ן גומפה עשויה להיות חוויה שווה לזו של השהות במקדש הידוע, עם שעתיים נסיעה בין מעברי ההרים המרהיבים של מורי-לה שיביאו אתכם הכי קרוב שאפשר לאלוהים.

הגעה: התחבורה לדזוגצ'ן גומפה אינה סדירה, ורוב המטיילים תופסים טרפים מהכביש של מאניגאנגו.
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: כל היום.


לפרטים נוספים לחצו כאן

צפון סצ'ואן

זמן מומלץ: 5-7 ימים 

צפון סצ'ואן מאופיינת בעיירות עתיקות, בני מיעוטים, והעיקר – טבע פראי ועוצר נשימה. תמצאו פה בין היתר את ג'יודזאיגואו, שעם אגמיו התכולים והריו המוריקים מכהן כאחד הפארקים היפים היפים ביותר בכל סין;  את חואנגלונג, אחיו הקטן והרגוע יותר, אך המרשים מאוד בפני עצמו; ואת סונגפאן, עיירה עתיקה מוקפת חומה הידועה בטיולי הסוסים בסביבתה. הנסיעה לפה לא קלה – תצטרכו לקחת טיסה קצרה ויקרה לשדה התעופה של ג'יודזאיגואו, או לצאת למסע של 10 שעות באוטובוס – אבל הנופים בדרך, והנופים של הפארקים, שווים הכל.

 

אטרקציות מרכזיות:

אל תתנו למחיר הכניסה הגבוה להכניע אתכם: פארק ג'יודז'איגואו (Jiuzhai Valley, Jiǔzhàigōu fēngjǐng míngshèngqū, 九寨沟风景名胜区) הוא לא פחות ממעשה כישוף של הטבע, עם עשרות שבילים המובילים לאגמים מרהיבים, מפלים אינסופיים והרים מושלגים. האתר זכה לתהילה נוכח הצבעים המיוחדים של מי אגמיו, הנובעים מתהליכים כימיים שונים שיצרו גווני ירוק, טורקיז ותכלת יוצאי דופן. באתר אף תשעה כפרים טיבטים פסטוראליים, המשולבים היטב עם הטבע של האזור. הפארק הוא ביתם של כמה מיני חיות שנמצאים בסכנת הכחדה, כולל דב הפנדה המפורסם ומינים שונים של קופים וציפורים, אך סביר יותר שתתקלו בהמוני סינים מצטלמים מאשר בפנדה מהלכת. החודשים המומלצים לביקור בפארק הם ספטמבר-נובמבר, אך כל עונה מביאה עמה נופים דרמטיים משתנים. 

הגעה: בטיסה: שדה התעופה ג'יוחואנג (Jiuhuang Airport, Jiǔhuáng jīchǎng, 九黄机场) ממוקם כשעה וחצי מהפארק ומקבל טיסות מכל סין. טיסה מצ'נגדו אורכת כ-40 דקות (700-1300 יואן). משדה התעופה יוצאים אוטובוסים לפארק בתיאום עם הנחיתות. באוטובוס: אוטובוסים יוצאים מתחנת האוטובוסים של השער הדרומי החדש (Xīnnánmén qìchēzhàn, 新南门汽车站) בצ'נגדו מדי בוקר ב-6:30, 7:00, 7:30, 8:00 ו-8:10 (כ-10 שעות, 145 יואן), מהתחנה הצפון-מערבית (Chádiànzi kèyùnzhàn, 茶店子客运站) יוצאים 3 אוטובוסים לפני 8:40 בבוקר (כ-10 שעות, 110 יואן). הנסיעה אינה קצרה, אך עוברת בנוף עוצר נשימה של מעברי הרים.
 
הכניסה לפארק מוגבלת ל-20,000 איש ביום, ואפשרית לקבוצות ולבודדים. אין אפשרות לקנות כרטיסים במקום – יש לקנות כרטיסים מראש דרך סוכנויות טיולים או באתר הבא (בסינית): www.abatour.com.
מחיר כניסה: אפריל- 15 בנובמבר: 169 יואן, 90 יואן להסעה פנימית; 16 בנובמבר- מרץ: 80 יואן, 80 יואן הסעה פנימית.

שעות פתיחה: 8:30-17:00.


על מנת להספיק כמה שיותר ממה שיש לפארק להציע, השכימו להגיע לפארק בשעת הפתיחה.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

ה"אחות הקטנה" של ג'יודז'איגואו, שמורת הטבע חואנגלונג ( Huanglong, Huánglóng fēngjǐng míngshèngqū, 黄龙风景名胜区), היא בשום פנים ואופן לא חיקוי זול – השמורה המקסימה מכילה נופים מרתקים וייחודיים שהופכים אותה לפינת חמד בצפון סצ'ואן, ולאתר מושלם לבריחה מגל התיירים של האח הגדול המפורסם. השמורה התפרסמה בשל מספר תצורות טבע נדירות, ובכללן טראסות מיוחדות של בריכות גיר שנוצרו במקום. אלו משתלבים עם צבעי המים המרהיבים ויוצרים סדרת אגמים קסומה המספקת תחושה של הליכה בתוך ספר אגדות. ניתן למצות את הפארק תוך 3-4 שעות, ועל כן מומלץ ביותר לשלבו עם טיול בסונגפאן או בג'יודז'איגואו. כמו האחרון, גם חואנגלונג מציע נופים משתנים בהתאם לעונות השנה.

הגעה: בטיסה: שדה התעופה ג'יוחואנג (Jiuhuang Airport, Jiǔhuáng jīchǎng, 九黄机场), הסמוך לפארק מקבל טיסות מכל סין, טיסה מצ'נגדו אורכת כ-40 דקות (700-1300 יואן). משדה התעופה יוצאים אוטובוסים לפארק בתיאום עם הנחיתות (כשעה נסיעה). באוטובוס: אוטובוסים לפארק יוצאים מסונגפאן ב-6:00, 7:00 ו-14:00 (שעה וחצי). ודאו על האוטובוס שהוא אכן מגיע לפארק. מג'יודז'איגואו יוצאים 2 אוטובוסים ב-6:30-7:00 לכיוון הפארק (כ-3 שעות, 38 יואן). מעט אוטובוסים חוזרים מהפארק אז כדאי לבדוק מראש את החזרה.
מחיר כניסה: אפריל – 15 בנובמבר:200 יואן; 16 בנובמבר – מרץ: 80 יואן. במקום רכבל שמאפשר נסיעה במעלה (80 יואן) ובמורד (40 יואן) הפארק.

שעות פתיחה: 8:00-18:00.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

העיירה העתיקה סונגפאן (Songpan, Sōngpān Gǔ chéng, 松潘古城) נודעה בחומת העיר המרשימה שלה, העומדת עד היום וממחישה את החיים במקום לפני מאות שנים. העיירה נבנתה בתקופת שושלת טאנג (618-907), אז מיקומה האסטרטגי הפך אותה לבסיס צבאי. החומה הנראית כיום נבנתה מחדש בתקופת שושלת מינג (1368-1644), ומכילה חמישה שערים גדולים ומרהיבים. כיום ידועה סונגפאן בקרב המטיילים כיעד לטיולי סוסים באזור, וחברות הממוקמות בעיר מציעות מגוון מסלולים הנע בין טיול יום לבין שבועיים. הסוסים קטנים ומאולפים למדי, והטיולים כוללים הכל- מאוהלים ושקי שינה ועד אוכל והסברים על האזור.

הגעה: אוטובוסים לסונגפאן יוצאים ושבים מהתחנה הצפון-מערבית (Chádiànzi kèyùnzhàn, 茶店子客运站) בצ'נגדו (כ-10 שעות, 117 יואן). אוטובוסים יוצאים גם מג'יודז'איגואו (שעתיים וחצי), חואנגלונג (שעתיים).
מחיר כניסה: חינם. עלייה על חומות העיר – 150 יואן.

שעות פתיחה: כל היום, אך בחורף (דצמבר-מרץ) חלקים נרחבים מהעיר סגורים. חומות העיר פתוחות בין השעות 9:00-18:00.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

במקום מרוחק ומיושב בדלילות בינות להרים שוכנת לה העיירה המנומנמת לאנגמוסה (Langmusi, Lángmùsì, 郎木寺), אשר אוכלוסייתה היא תמהיל של סינים בני חאן עם בני מיעוט החוי המוסלמי והמיעוט הטיבטי. לאנגמוסה נמצאת על הגבול בין הפרובינציות סצ'ואן וגאנסו והנהר החוצה אותה מסמל את הגבול בין השתיים. יש בה שני מנזרים טיבטיים מרכזיים – קירטי גומפה (Kirti Gompa, Gé'ěrdǐ sì, 格尔底寺) מן העבר הסצ'ואני, וסרטרי גומפה (Sertri Gompa, Sàichì sì 赛赤寺) בצד הגבול של גאנסו, הידוע בנופיו המרהיבים. מלבד זאת, העיירה קונה לעצמה לאט לאט שם בזכות טיולי הסוסים היוצאים ממנה למשך זמן של יום-חמישה ימים בהם תוכלו לסייר בערבות המרעה האינסופיות של האזור ובהרים הסובבים אותו (220-300 יואן ליום, תלוי במספר המשתתפים). אך אפשר ומומלץ לטייל גם ברגל – מסלול מצוין של מספר שעות (הלוך ושוב באותה הדרך) רצוף פרחי-בר, ציפורים ונביעות מתחיל מקירטי גומפה לכיוון דרום מערב אל תוך ערוץ נאמו (Namo Gorge, Nàmó dàxiágǔ 纳摩大峡谷), והוא לא היחיד.

הגעה: מגאנסו – מלאנדז'ואו אמנם אין אוטובוסים ללאנגמוסה, אך ארבעת האוטובוסים היוצאים בבוקר מתחנת האוטובוסים הדרומית של העיר (Qìchē nánzhàn, 汽车南站) לג'יודז'איגואו שבסצ'ואן או לדיה-בו (Diebu, Diébù, 迭部) יעצרו לכם אם תבקשו בצומת של לאנגמוסה (8 שעות, 120 יואן). הצומת נמצא במרחק כ-3 קילומטר מהעיירה, אותם תוכלו ללכת ברגל או לנסות לתפוס מונית או טרמפ. בנוסף שני אוטובוסים יוצאים מש'יה-חה מדי יום בסביבות 6:40 ו-7:40 בבוקר (4 שעות, 70 יואן). מסצ'ואן – מג'יודז'איגואו יוצא בשעה 7:00 בבוקר אוטובוס לכיוון לאנדז'ואו אשר עוצר בצומת של לאנגמוסה (6 שעות, 120 יואן), אם תרצו להגיע מסונגפאן תצטרכו לקחת אוטובוס לזויגה (Zoigê, Ruò'ěrgài, 若尔盖) שיוצא בשעה 10:00 או 14:30 (3 שעות, 50 יואן) ומשם אוטובוס נוסף ללאנגמוסה (7:00 או 14:30, שעתיים, 25 יואן).
מחיר כניסה: קירטי גומפה – 30 יואן (כרטיס הכניסה תקף לשלושה ימים); סרטרי גומפה – 30 יואן.

שעות פתיחה: כל היום. המקדשים פתוחים בין 8:00-17:00. מומלץ לבקר במקום בשעות הבוקר (7:00-8:00, 10:30-13:00) או הערב (18:00-20:00).


על גבעה מצפון למנזר סרטרי גומפה תוכלו לחזות בטקסי קבורת השמיים הטיבטים, שזהו אחד המקומות האחרונים בהם הם עדיין מתקיימים. קחו בחשבון שאין זה מאורע קל לצפייה. הגבעה נחשבת לחלק משטח המנזר וכדי להגיע אליה יש לשלם דמי כניסה.


לקריאה נוספת לחצו כאן.