אלעד רמר

כתב

גר בשאנגחאי. בעל תואר ראשון ללימודי אסיה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית. למד סינית באוניברסיטת שה פאן שבקונמינג. טייל במרבית החבלים בסין ובעל ידע נרחב על התרבות, ההיסטוריה והשפה הסינית.

האטרקציות הסמויות של קונמינג

מסעדה טבעונית, שוק עם בשר תנין ומסיבות טבע פרועות - האתרים שרק מקומיים מכירים בבירת יונאן

קונמינג, עיר הבירה של מחוז יונאן, נקראת בפי הסינים עיר האביב הנצחית. ואכן, קונמינג הינה עיר שמשית מלאה אתרי טבע, פארקים, מקדשים, פינות חמד ואטרקציות מרתקות. אך בניגוד לערים אחרות בסין כמו בייג'ינג או שאנגחאי, קונמינג היא עיר שהאטרקציות המפורסמות שבה נוטות לספק רק תמונה חלקית של חיי התרבות בעיר וההווי בה. המקומות הפחות מוכרים למטייל הם אלו שדרכם ניתן לגלות את קונמינג האמיתית, הייחודית והמחתרתית, אשר מלאה בפינות טבע ותרבות סינית דרומית אותנטית.

להלן מספר אטרקציות סמויות בעיר האביבית, שיגרמו לכם להרגיש כמו מקומיים אמיתיים ויפגישו אתכם עם קונמינג קצת אחרת.

 

בין בגידה, מוזיקה וטבעונות: פארק אגם הלוטוס

 

קונמינג מלאה בפארקים יפיפיים, הגדול והמפורסם שביניהם הוא פארק האגם הירוק (Green Lake Park, Cuìhú gōngyuán, 翠湖公园). אך תושבי קונמינג יודעים שדווקא הפארקים הקטנים והחבויים, הם המיוחדים והיפים ביותר. פארק כזה הוא פארק אגם הלוטוס (Liánhuāchí gōngyuán, 莲花池公园). הפארק, אשר נמצא כ-10 דק' נסיעה ממרכז העיר, הוא פנינת טבע ירוקה בין הבניינים וההמולה של העיר.

המראה הנינוח של הפארק לא מסגיר את עברו האפל: הפארק נבנה על ידי וו סאן-גווי, שליטה של יונאן לתקופה קצרה ואחד הבוגדים הגדולים ביותר בהיסטוריה הסינית. וו היה גנרל צבאי בכיר מטעם הקיסר בתקופת שושלת מינג (1368-1644), שערק משורותיה וחבר לאויביה הגדולים ביותר, המנצ'ורים. וו פתח בפני המנצ'ורים את המעבר בחומה הסינית שאיפשר להם להכנס, ובכך היה חלק מרכזי בקריסתה של השושלת המפוארת ובעלייתה של השושלת המנצ'ורית – שושלת צ'ינג (1644-1912). הגנרל הקים את הפארק הזה לפילגשו האהובה צ'ן, זמן קצר לפני שבגד גם במנצ'ורים וניסה להפוך לקיסר של סין – אך נכשל.

במרכז הפארק ניצב אגם יפיפה אשר על מימיו נחות סירות עץ ישנות המשמשות לנוי ומוסיפות למראה הפסטורלי. סירות מנוע הנמצאות באגם מיועדות לשייט וניתנות להשכרה. האגם מלא בדגים צבעוניים שלא יודעים שובע, ופעילות כיפית היא קניית אוכל לדגים בביתן קטן מעץ שבכניסה הראשית לפארק, והאכלתם. הכמות העצומה של הדגים שיבקשו לאכול מידכם תמיד מפתיעה מחדש ויוצרת ערבוביה של צבעים בתוך המים. הפארק הוא גם מקום מצוין להנות ממוזיקה סינית מסורתית. לעיתים קרובות יושבים בפארק להקות או נגנים שמתאמנים, והמוזיקה המתנגנת נשמעת בכל פינותיו. הנגנים משתמשים בכלי מיתר מסורתיים שונים כדי לנגן מוזיקה סינית מסורתית. המוזיקה ביחד עם עצי הערבה הבוכייה, המקיפים את האגם, מספקים אווירה סינית קלאסית. אבל האטרקציה השווה ביותר בפארק היא הבופה הטבעוני, אותו ניתן למצוא במסעדה היחידה שבפארק (שעות פתיחה: כל יום 11:30-13:00, 17:30-19:00). האוכל המוגש בבופה הוא טעים, ומחירה של ארוחה הינו 10 יואן, כלומר 6 שקלים לארוחה!. כשתשבו עם ארוחת הצהריים הטבעונית והזולה על טראסה המשקיפה על אגם בו שטים ברבורים לבנים, תבינו את קסמו האמיתי של הפארק.

הגעה: הפארק נמצא ברחוב מין-יואן (Mínyuàn, 民院路). קחו קו 187 לשער המערבי של הפארק (Liánhuāchí gōngyuán xīmén, 莲花池公园西门) או קווים 65, 92 ו-139 לתחנת הפארק (Liánhuāchí, 莲花池)
מחיר כניסה: חינם.
שעות פתיחה: 8:00-20:00.
 
פארק נינוח עם עבר אפל (צילום: אלעד רמר)

פארק נינוח עם עבר אפל (צילום: אלעד רמר)

 

קדושה על ראש ההר: מקדש ש'ו-נינג

 

בניגוד למקדשים אחרים שיהיו מלאים בתיירים, מקדש ש'ו-נינג (Xūnìng sì, 虚宁寺) עדיין לא נמנה עם היעדים המוכרים בקונמינג, ולמרות מיקומו המרכזי והקלות במציאתו, מספר המבקרים בו מועט לרוב. המקדש נמנה עם זרם הזן-בודהיזם (או בסינית צ'אן – Chán, 禅), והוא הוקם לראשונה לפני למעלה מ-700 שנים. המקדש עצמו הוא ענק ואפשר לבלות זמן מה בסקירת מבניו והאלים המוצגים בו, אבל הייחודיות שלו אינה טמונה דווקא ביופיו אלא בטבע ובתרבות אליהם נחשפים המבקרים בו: המקדש יושב על פסגת הר כ-15 דקות נסיעה ממרכז העיר, וכשתצעדו בשביל העובר בין רחובות צרים ובתים כפריים תרגישו כאילו אינכם נמצאים יותר בעיר אלא בכפר סיני. הנוף המרהיב שנשקף מההר נותן זווית רחבה של קונמינג ותמונה ברורה של גודלה.

במקדש עצמו גרים אנשים המטפלים בו, וניתן לראות את המעונות, המבנים הרעועים וגינות הירק הקטנות שלהם המשבצות את המתחם. בעזרת חיוך קטן ומזל ישנו סיכוי שהם יפתחו בפניכם דלתות של מבנים שסגורים בדרך כלל בפני האורחים.

הגעה: קווי אוטובוס 79, 84, 119, 128 ו-234 מגיעים לתחנת האוטובוס שה-בה-אינג (Shābà yíng, 沙坝营). לכו על רחוב לונג-צ'ואן (Lóngquán lù, 龙泉路) ותוכלו לראות שלט גדול המצביע לכיוונו של המקדש. מפה תצטרכו לעלות בשביל מתון באורך קילומטר וחצי המוביל לפסגת ההר, עליו יושב המקדש.
מחיר כניסה: חינם.
שעות פתיחה: 6:00-17:30.
 
מקדש ש'ו-נינג - פנינה סמויה על הר מחוץ לעיר (צילום: אלעד רמר)

מקדש ש'ו-נינג – פנינה סמויה על הר (צילום: אלעד רמר)

 

בגדים בגדים בגדים: שוק בגדי יד-שנייה פולאן טאובאו

 

בגדי יד-שנייה אינם דבר נפוץ בסין, שתושביה מעדיפים לרוב לקנות בגדים חדשים זולים באינטרנט או בחנויות המערביות. גם המערבים המטיילים בסין נוטים לחפש מציאות חדשות בכל מיני שווקים או חנויות מעוצבות. אך למי שחובב בגדי ווינטג' ומחפש משהו מיוחד, שוק בגדי יד-שנייה פולאן טאובאו (Fùlán táobǎo chéng, 富蓝淘宝城) הוא ללא ספק המקום לבקר בו. השוק ממוקם בקומה השנייה של בניין רחב ידיים על רחוב פוג'י, כ-10 דק' נסיעה ממרכז העיר. שוק זה הוא המקום אליו הולכים המקומיים מביני העניין, המחפשים בגדים איכותיים במחירי רצפה. תוכלו למצוא שם כל סוג של ביגוד ואקססוריז, מסוודרים וחליפות ועד נעליים ותיקים. השוק מכיל הכל מהכל ומוכר בגדים לנשים ולגברים כאחד. כמו ברוב השווקים בסין, אל תשכחו לעמוד על המקח.

הגעה: השוק ממוקם על רחוב פוג'י (Pǔjí lù, 普吉路). קחו אוטובוס מס' 1, 8, 151, 153, 189, 907, C1,וC3,וC10,וC68, ו-C69 לתחנת בית הספר ג'יאו-טונג (Jiāotōng xuéxiào, 交通学校).
מחיר כניסה: חינם.
שעות פתיחה: 10:00-18:00, מומלץ להגיע אחרי הצהריים.
 
שוק בגדי יד-שנייה פולאן טאובאו - אוצר של בגדים זולים (צילום: אלעד רמר)

שוק בגדי יד-שנייה פולאן טאובאו – אוצר של בגדים זולים (צילום: אלעד רמר)

 

למצוא את נמו: שוק מאכלי הים חה-פינגצ'ון

 

שוק נוסף הממוקם במרכז העיר – לא תקראו עליו בשום מקום אחר – הוא השוק למכירת מאכלי ים חה-פינגצ'ון (Hépíng cūnnóng mào hǎixiānzōng hé guǎngchǎng, 和平村农贸海鲜综和广场) של קונמינג. זהו אחד השווקים המעניינים ביותר בקונמינג, גם אם לא נועד לבעלי לב חלש. השוק מוכר מאכלי ים והמגוון המוצג שם הא ייחודי ושווה ביקור. בשוק נמכר בשר כריש, תנין, צלופחים ענקיים, צדפות משונות, צבים ענקיים, סרטנים, נחשי ים ולובסטרים צבעוניים. כמובן שהכל טרי טרי וניתן לראות את כל החיות בתוך הכלובים שלהם ולהתפעל איך הצליחו להביא תנין או כריש לשם.

הגעה: השוק ממוקם במרכז העיר ברחוב וו ג'ינג 130 (Wújǐng lù, 吴井路). קחו אוטובוס מס' 2, 26, 47, 68, ן-83 לתחנת כפר חה-פינג (Hépíng cūn, 和平村).
מחיר כניסה: חינם.
שעות פתיחה:  7:00-19:00.

שוק מאכלי הים - לא לבעלי לב חלש (צילום: אלעד רמר)

שוק מאכלי הים – לא לבעלי לב חלש (צילום: אלעד רמר)

 

חיי לילה ומסיבות טבע: DT Bar, מועדון The Mask, וחברת ההפקות Goa Productions

 

כאשר תבקשו לחוות את חיי הלילה בקונמינג רוב הסיכויים שיפנו אתכם ל- Moon Dog, ל- O'Reilly's, או למועדון אחר שכבר שנים נמצא במרכז המיינסטרים. אך המקומות המיוחדים ביותר הם אלו שהמקומיים פוקדים עם רדת החשכה: הראשון הוא הבר די.טי. (DT Bar, Dàndàn ba, 弹弹吧), בר הופעות הנמצא כ-10 דק' נסיעה ממרכז העיר. בבר חלל חיצוני ופנימי והופעות במגוון ז'אנרים. המקום אהוב במיוחד על מקומיים, וסינים וזרים נוהגים לפקוד אותו בתדירות גבוהה.

מקום נוסף הוא "המסכה" (The Mask, Liǎnpǔ jiǔbā, 脸谱酒吧), בר-מועדון אשר אף אליו הולכים זרים וסינים כאחד. למקום מגיעים כל המי ומי, והוא נחשב למקום של אפטר פארטי ופתוח עד השעות הקטנות של הבוקר. המועדון ממוקם באזור המועדונים של קונמינג, הנקרא קונדו (Kūndū, 昆都) ונמצא ממש במרכז העיר. The Mask הינו מקום קטן ובעל אופי מיוחד, והוא מהווה בסיס טוב ממנו ניתן לצאת לחקור את קונדו – אזור מלא מסכים ענקיים, אורות מסנוורים ומועדונים שמנגנים מוזיקה שמפוצצת את האוזניים, כמו שהסינים הצעירים אוהבים.

האופציה שלישית, ויש שיאמרו הטובה והייחודית ביותר, היא חברת ההפקות Goa Productions. חברה זו מורכבת מסינים ומזרים, אשר מארגנים מסיבות של מוזיקה אלקטרונית בטבע מחוץ לקונמינג ואף במועדונים במרכז העיר. הסצנה האלקטרונית עדיין בחיתוליה בסין, מה שאומר שהיא מושכת אליה קהל מאד ססגוני של סינים. זוהי חוויה מאד נדירה וייחודית בסין, החושפת טפח מהתרבות המודרנית במדינה. שווה להתעדכן בעמוד הפייסבוק של ההפקה לגבי האירועים הקרובים.

הגעה: DT bar ממוקם בסמטאת יון-יי (Máyuán yúnyìxiàng èrshísì zhōngpáng, 麻园云艺巷二十四中旁); מועדון The Mask נמצא בקונדו (Kūndū yèshì fù 14 hào, 昆都夜市附14号).
מחיר כניסה: משתנה.
שעות פתיחה: DT bar – שמונה בערב עד מאוחר (סגור ביום שני) ; The Mask – שש בערב עד שתיים בלילה.
 
מסיבת של Goa Productions. מסיבות טבע וסצנה אלקטרונית (צילום: אלעד רמר)

מסיבת של Goa Productions. מסיבות טבע וסצנה אלקטרונית (צילום: אלעד רמר)

 

אלעד רמר
 
גר בשאנגחאי. בעל תואר ראשון ללימודי אסיה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית. למד סינית באוניברסיטת שה פאן שבקונמינג. טייל במרבית החבלים בסין ובעל ידע נרחב על התרבות, ההיסטוריה והשפה הסינית.