מערכת האתר

צוות טרוול צ'יינה עובד ימים כלילות כדי להביא לכם את התוכן החשוב, מעניין ומעודכן ביותר הישר מסין!

אביב בפארקים של סין

5 פארקים ברחבי סין שאסור לפספס בעונת הפריחה

ביקור בפארק עירוני סיני הוא תמיד חוויה נעימה וייחודית: בין אם מדובר בסיור בשעות הבוקר המוקדמות או בשעת ערביים, בפארק בסגנון קלאסי או מודרני, הפארקים מהווים מפלט ירוק ושקט מהערים הסואנות, כמו גם הזדמנות פז לחזות בתרבות סינית אותנטית מקרוב. הפארקים אהובים מאוד על צעירים, משפחות וזקנים סיניים כאחד, המעבירים שעות בפעילויות מגוונות. בפארקים פעילים תוכלו לראות ילדים מעיפים עפיפונים, תיכוניסטים נוסעים על רולרבליידס ורוקדים היפ-הופ וזקנים מתאמנים בטאי-צ'י וקליגרפיה.

אבל החגיגה האמיתית בפארקים מתחילה באביב – עם תום החורף הקר והיבש, הטמפרטורות מתחילות לטפס והגשם חוזר, מה שמביא לפריחה צבעונית קסומה בכל רחבי סין. עם צאת הפרח הראשון יוצאים גם הסינים מביתיהם ופוקדים את הפארקים בהמוניהם, במפגן מרשים הכולל דייטים רומנטיים, צילומי סלפי וצילומי חתונה. בסופי השבוע תתקשו למצוא בהם פינה פנויה מאדם, אבל אל תתנו לזה להרתיע אתכם: הפריחה בסין היא לא פחות ממרהיבה, ואסור לפספס אותה.

להלן מספר פארקים בהמלצת חברי הקהילה של TravelChina, בהם ניתן לראות את הפריחה – ואת האוכלוסייה הסינית – במלוא הדרן. 

 

בייג'ינג: אוניברסיטת פקינג

 

מאיה ציפריס, בלוגרית של "הג'רוזלם פוסט" וסטודנטית באוניברסיטת פקינג בבייג'ינג.

אוניברסיטת פקינג (Peking University, Běijīng dàxué, 北京大学), המוסד האקדמי הנחשב ביותר בסין, היא הרבה מעבר לעוד אוניברסיטה. לאורך השנה, מבקרים רבים פוקדים את אזור הקמפוס, הסמוך לארמון הקיץ ולארמון הקיץ הישן, ונהנים מהארכיטקטורה הקלאסית ברחביו ומהנוף המשתנה שלו. המבקרים בקמפוס יכולים לטעום מהעבר המפואר של האוניברסיטה שהוקמה ב-1889, חינכה רבים מגדולי האומה ולקחה תפקידי מפתח בתנועות ובמהפכות שעיצבו את סין המודרנית. בנוסף תוכלו גם להנות מסיבוב סביב אגם ווימינג (Wèimíng Hú, 未名湖) המפורסם הממוקם בתוך הקמפוס, עליו משקיפה פגודה סינית מרשימה שהפכה לאחד מסמלי האוניברסיטה.

עם בוא האביב, הביקור כאן הופך לעוד יותר מיוחד, כאשר כל העצים בקמפוס מתחילים לפרוח וצובעים את סביבת האגם בכל צבעי הקשת. שיטוט ברחבי הקמפוס, על שדותיו, אגמיו והפארקים הקטנים שבו הוא דרך אידיאלית להעביר יום אביבי נעים בבייג'ינג. פריחת העצים בבייג'ינג נמשכת מתחילת מרץ ועד תחילת אפריל, ומזג האוויר בתקופה זו גם הוא אופטימלי לבילוי בחוץ. בימים ללא זיהום, השמיים הכחולים ישלימו את האווירה לכדי נוף ציורי מושלם וכל תמונה בו תהיה למושא קנאה.

הגעה: קו 4 של הרכבת התחתית לתחנת השער המזרחי של האוניברסיטה (Běijīng dàxué dōngmén, 北京大学东门).
מחיר כניסה: חינם.
שעות פתיחה: כל היום.
א

אביב באוניברסיטת פקינג (צילום: מאיה ציפריס)

אביב באוניברסיטת פקינג (צילום: מאיה ציפריס)

אביב באוניברסיטת פקינג (צילום: מאיה ציפריס)

אביב באוניברסיטת פקינג (צילום: מאיה ציפריס)

שאנגחאי: פארק ש'ו-ג'יה-חווי

 

נוגה פייגה, כתבת וסטודנטית באוניברסיטת ג'יאו טונג בשאנגחאי.

פארק ש'ו-ג'יה-חווי (Xujiahui Park, Xújiāhuì gōngyuán, 徐家汇公园) הוא לא הפארק המפואר ביותר בסין, למעשה הוא אפילו לא הפארק הכי מרשים בשאנגחאי. הייחוד של פארק ש'ו-ג'יה-חווי נובע מהמיקום שלו: מצפון לפארק תוכלו לשוטט בין החנויות השיקיות ובתי הקפה של הקונסציה הצרפתית; ומדרום לו תוכלו לחזות בפליאה במרכז המסחרי הסואן של ש'ו-ג'יה-חווי, שטח שהיה שייך לכנסייה הקתולית במשך שנים ומתפקד כיום כאחד האזורים המסחריים החשובים והאופנתיים של שאנגחאי. בתוך כל הבטון הזה נמצא הפארק, שנבנה בשנת 2000, ומדמה גרסה קטנה של שאנגחאי. מתכנני הגן הגדילו לעשות ובנו אגם פסטוראלי במרכז הפארק, שאמור לייצג את נהר חואנג-פו אדיר המימדים שחוצה את העיר. הפארק כולו הפך להיות מעין שמורה קטנה, בה יכולים הילדים להאכיל ברבורים וצבים, לשחק בגן שעשועים ולרדוף אחרי החתולים החיים בפארק. מומלץ להגיע לפארק גם בלילה, אז הערפל משתלט עליו ונותן לו נופך ייחודי עוד יותר.

יתרון נוסף של הפארק הוא הקירבה לקמפוס של אוניברסיטת ג'יאו-טונג – קמפוס קטן וצנוע המשלב בין מבנים עתיקים לפארק פורה. השנה חוגגת האוניברסיטה 120 שנים להיווסדה, לכבודם עבר הקמפוס מתיחת פנים גדולה ששיפרה עוד יותר את מראה פניו. הפארק של הקמפוס תוכנן בקפידה כדי להכיל מגוון רב של צבעים בתקופת הפריחה, והמראה בהחלט שווה את הטיול.

הגעה: קו 1, 9 או 11 של הרכבת התחתית לתחנת ש'ו-ג'יה-חוי (Xujiahui, 徐家汇). צאו ביציאה 14 ולכו מזרחה לאורך רחוב דז'או-ג'יה-באנג (Zhàojiābāng lù, 肇嘉浜路) מספר דקות ותראו את הפארק מעבר לכביש. לקמפוס של אוניברסיטת ג'יאו-טונג בש'ו-ג'יה-חווי יש לצאת מתחנת ש'ו-ג'יה-חווי ביציאה 62 וללכת צפונה לאורך רחוב חואה שאן (Huàshān lù, 华山路) מספר דקות. לחלופין ניתן לקחת את קו 10 לתחנת האוניברסיטה (Jiao Tong University, 交通大学).
מחיר כניסה: חינם.
שעות פתיחה: חינם.
א

פארק שו-ג'יה-חווי (צילום: נוגה פייגה)

פארק ש'ו-ג'יה-חווי (צילום: נוגה פייגה)

פריחה בפארק ש'ו-ג'יה-חווי (צילום: נוגה פייגה)

פריחה בפארק ש'ו-ג'יה-חווי (צילום: נוגה פייגה)

 

נאנג'ינג: גן פרחי השזיף בהר הסגול

 

אלעד ולר, סטודנט באוניברסיטת נאנג'ינג.

ההר הסגול (Purple Mountain, Zǐjīn shān, 紫金山) ממוקם צפונית למרכז העיר נאנג'ינג ומזרחית לאגם ש'ואן-וו (Xuánwǔ hú, 玄武湖). ההר נקרא על שם העננים הסגולים כביכול הנראים בפסגתו והוא הר יפה עם חשיבות היסטורית רבה. באזור ההר נמצאות רבות מהאטרקציות התיירותיות של נאנג'ינג, בהן המוזוליאום של אבי האומה הסינית המודרנית סון יאט-סן, וכן קברו של מייסד שושלת מינג.

לא פחות מעניין מהאתרים ההיסטוריים של ההר הוא גן פרחי השזיף (Méihuā gǔ gōngyuán, 梅花谷公园), אשר עם בוא האביב מתכסה כולו בפרחי עץ השזיף הוורודים. הפריחה מתרחשת בין סוף פברואר וסוף מרץ, ובאפריל רוב העצים כבר מתמלאים בעלים ירוקים ורק חלקם עוד מרמזים על הפריחה המרהיבה שהייתה כאן. הגן יפה במיוחד דווקא כאשר מזג האוויר סגרירי במקצת, אז מקבל הנוף אווירה אפלולית ואפילו מיסטית הנותנת ערך מוסף לביקור.

הגעה: קו 2 של הרכבת התחתית לתחנת גן מוש'ו (Mùxu yuán, 苜蓿园) שסמוכה לשער הקרוב ביותר. דרך מומלצת יותר היא לתפוס את קו אוטובוס מס' 20, שגם עובר במספר נקודות עניין על ההר – התחנה האחרונה היא פארק פרחי השזיף.
מחיר כניסה: כרטיס משולב לגן ולקברי שושלת מינג – 70 יואן. למוזוליאום – חינם.
שעות פתיחה:  הגן וקברי שושלת מינג – מרץ-אוקטובר: 6:30-18:30; נובמבר-פברואר: 6:30-18:00. המוזוליאום – 8:30-17:00, סגור בימי שני.
א

שרידים אחרונים של פריחה בגן פרחי השזיף (צילום: דן ברמן)

שרידים אחרונים של פריחה בגן פרחי השזיף (צילום: דן ברמן)

שרידים אחרונים של פריחה בגן פרחי השזיף (צילום: דן ברמן)

שרידים אחרונים של פריחה בגן פרחי השזיף (צילום: דן ברמן)

 

חאנגדז'ואו: פארק מפרץ הנסיך

 

טל ניצן, כתבת וסטודנטית באוניברסיטת ג'יאו-טונג בשאנגחאי. למדה סינית בחאנגדז'ואו.

חאנגדז'ואו, בית לאגם המערבי המפורסם, התברכה גם בעשרות פארקים מקסימים בהם ניתן לבלות אחר צהריים רגוע באין מפריע. הפארקים פזורים בכל רחבי העיר אבל חלקם נמצאים גם ממש בקרבת האגם, וביניהם פארק מפרץ הנסיך (Prince Bay Park, Tàizí wān gōngyuán, 太子湾公园). זהו אחד הפארקים היפים ביותר בעיר עם מדשאות רחבות ידיים, נחל קטן העובר במרכזו וגשרי אבן בסגנון סיני קלאסי, אך הוא יפה במיוחד באביב.

בכל שנה בערך באמצע מרץ עצי הדובדבן הרבים שבפארק פורחים במלוא הדרם וצובעים את הפארק בלבן. מלבד פריחת הדובדבן המרהיבה מכסים את הפארק גם מרבדי נוריות בשלל צבעים וכן מתקיימת תערוכת צבעוניים שיובאו מהולנד ב-1992. מראה הפארק נחשב לכל כך יפה עד שהוא הפך לאחד הגנים המבוקשים ביותר לחתונות בעיר, והוא בהחלט מהווה תפאורה נהדרת לאירוע הרומנטי. הפריחה המיוחדת מביאה איתה גם את ההמון, וקחו בחשבון שלא תהיו היחידים לבקר בפארק בתקופה זו – הפארק אולי עוד לא מוכר לתיירים המערביים, אבל הסינים יודעים טוב מאוד שזהו ה-מקום להגיע אליו באביב. צפו לראות סינים (ובעיקר בסיניות) שעושים מתיחות ותעלולים שלא יביישו לוליין בקרקס כדי להשיג את התמונה הטובה ביותר. במשך שאר השנה רגוע ושקט פה, ואם אתם באזור האגם המערבי מומלץ ביותר לקפוץ לביקור.

הגעה: קווי אוטובוס מס' 4, 31, 51, 52, 87, 315, 334, B514 ו-822, וקווי התיירים 游2 ו-游6 לתחנת טיילת סו-די (Sūdī, 苏堤). הפארק נמצא ממול לאגם, מצידו השני של הכביש.
מחיר כניסה: חינם.
שעות פתיחה: כל היום.
א

פריחה בפארק מפרץ הנסיך (צילום: טל ניצן)

פריחה בפארק מפרץ הנסיך (צילום: טל ניצן)

פריחה בפארק מפרץ הנסיך (צילום: טל ניצן)

פריחה בפארק מפרץ הנסיך (צילום: טל ניצן)

 

סצ'ואן: פארק הפגודה בצ'נגדו

 

גיא להב, תושב צ'נגדו וסטודנט לשעבר באוניברסיטת נורמל בסצ'ואן.

עם תחילת האביב נשמעת בצ'נגדו התרחשות והתרגשות, כאילו אנשי צ'נגדו הפכו כולם בוטניקאים וחובבי טבע מסורים. כולם כאחד מדברים על הפריחה ואיפה כדאי ללכת לחזות בה. אחד הפארקים שעלו הוא פארק הפגודה (Pagoda Park, Tǎzishān gōngyuán, 塔子山公园): זהו פארק סיני טיפוסי ובמרכזו ניצבת פגודה מודרנית, שנבנתה ב-1997. בלילה הפגודה מוארת כמיטב המסורת הסינית באורות צהובים ויפים.

אחרי סיור בפארק, נראה כי המקומיים בהחלט צדקו: עונת הפריחה הגיעה גם לפארק הפגודה, ועצי הפארק התמלאו בפרחים לבנים ואדומים. הפארק גם נהנה מאווירה נינוחה ושקטה למדי, בטח בהשוואה לפארקים אחרים בעיר שהתמלאו כולם במבקרים לרגל המאורע. מעט הסינים שמגיעים לפארק עסוקים בצילום פוזות משונות ליד העצים הפורחים, באימון טאי צ'י ובמשחק בדמינטון.

הגעה: קו 2 של הרכבת התחתית לתחנת הפארק הנקראת על שמו. מתחנת הרכבת התחתית ניתן ללכת כרבע שעה או לבחור באחד הטוקטוקים המחכים מחוץ לתחנה.
מחיר כניסה: חינם. בחגים אחדים נגבה מחיר כניסה עבור אירועים מיוחדים שנערכים בפארק.
שעות פתיחה: 8:00-18:00.
 

פרחים בפארק הפגודה (צילום: גיא להב)

פרחים בפארק הפגודה (צילום: גיא להב)

פארק הפגודה: מימין - מתרגלי טאיצ'י; משמאל - הפגודה של הפארק בין פרחים אדומים (צילום: גיא להב)

פארק הפגודה: מימין – מתרגלי טאיצ'י; משמאל – הפגודה של הפארק בין פרחים אדומים (צילום: גיא להב)

וכמובן שאי אפשר לכתוב על פארקים בלי לציין את בירת הגנים הקלאסיים של הסינים: העיר סודז'ואו, הממוקמת 20 דקות בלבד ברכבת משאנגחאי ומכילה מספר פארקים עתיקים יוצאי דופן. למידע המלא על הגנים של סודז'ואו כנסו לכאן.

 

מערכת האתר
 
צוות טרוול צ'יינה עובד ימים כלילות כדי להביא לכם את התוכן החשוב, מעניין ומעודכן ביותר הישר מסין!