שחף שב ארצה

כתב

תלמיד לתואר ראשון בתוכנית המשותפת למנהל עסקים ולימודי אסיה באוניברסיטה העברית. מקים פודקאסט "מדברים אסיה". למד סמסטר מנהל עסקים באוניברסיטת פקינג. מתעניין ביזמות וטכנולוגיה בסין ובטיולים בעולם.

חיי הלילה בבייג'ינג

הצצה לחיי הלילה הסוערים של בירת סין

תיירים רבים מגיעים לבייג'ינג על מנת לחוות את התרבות העתיקה והמקדשים המפוארים, אך הם אינם מתארים לעצמם כי הגיעו לאחת הערים המובילות בעולם בתחום חיי הלילה והבילויים. למעשה, בייג'ינג מציעה לתייר המערבי הכל מהכל –  החל בבתי קפה אופנתיים ומסעדות יוקרה וכלה בברים אפלוליים ומועדוני ענק. העיר השוקקת לא נופלת ממתחרותיה הנחשבות שאנגחאי והונג-קונג, ואף נותנת פייט לערים כמו ניו-יורק או ברלין. להלן המדריך המלא לבילוי לילי בעיר, כדי שביקורכם הבא לא יסתכם בגיחה לעיר האסורה ולמקדש השמיים – אלא יסתיים במסיבת ריקודים פרועה בסאנליטון יחד עם סינים מקומיים ותיירים מכל העולם.

את אזורי הבילוי המרכזיים של העיר ניתן לחלק בגדול לשלושה: רחוב גולו האופנתי ואגם חואו-חאי, מתחם סאנליטון הפרוע ואזור וודאוקואו הסטודנטיאלי.

אורות הברים על שפת אגם חואו-חאי (צילום: שאטרסטוק)

אורות הברים על שפת אגם חואו-חאי (צילום: שאטרסטוק)

 

אגם חואו-חאי

על גדות אגם חואו-חאי (Hòu hǎi, 后海) הגדול, הנמצא בלב ליבה של העיר מצפון-מערב לעיר האסורה, תמצאו את האזור התוסס הזה. האזור מלא בברים קטנים ובמסעדות, וקהל היעד מורכב בעיקר מתיירים סינים – ולכן מהווה הזדמנות מצוינת להתערבב קצת עם האוכלוסייה המקומית. בברים רבים ניתן גם לתפוס הופעות חיות של להקות מקומיות שמבצעות שירים מקוריים, לצד גרסאות משלהם לשירים מערביים מוכרים. בחלק מהמקומות יש הופעות שיכולות להיחשב למבוגרים בלבד – אך אל תתפלאו אם תראו משפחות סיניות שלמות כולל נשים וילדים יושבות שם באין מפריע.

אין הבדלים משמעותיים בין מסעדה אחת לשכנתה או בין הברים השונים בחואו-חאי, ולכן קשה להמליץ על מקומות ספציפי שכדאי לבדוק – לכו לפי תחושת הבטן ובחרו לפי ההופעות או המוזיקה באותו הרגע.

לחואו-חאי כדאי להגיע בשעות הערב המוקדמות, לטייל מסביב לאגם ולהיכנס לאחד מהברים הרבים כדי לשתות קוקטייל או בירה. למרות המחיר היקר יחסית (כ-60 יואן לכוס בירה מהחבית), החוויה בהחלט שווה את המחיר. בסופי השבוע, לעומת זאת, מומלץ להימנע מלהגיע לאזור, שמתמלא בתיירים סיניים שגודשים את הטיילת ומקשים על התנועה בה. 

פאב בחואו-חאי. מבחר הופעות חיות (צילום: טל ניצן)

פאב בחואו-חאי. מבחר הופעות חיות (צילום: טל ניצן)

במרחק הליכה מאגם חואו-חאי שוכן רחוב גולואו (Gǔlóu dàjiē, 鼓楼大街) האופנתי, שמזכיר קצת את רחוב שינקין בתל אביב – שם תוכלו למצוא זרים רבים והיפסטרים סינים מגניבים יושבים בבתי הקפה ומנסים להתחיל עם הבחורות המערביות שבמקום. אם תרדו קצת מהרחוב הראשי, תגלו סביבו גם חוטונגים רבים – הסמטאות הצרות המאפיינות את הבנייה העתיקה בצפון סין, ובמיוחד בבייג'ינג. החוטונגים באזור זה משובצים בברים עם אווירה מקסימה, וזהו בדיוק האזור בו כדאי לחפש מקום לשבת על בירה טובה ברוגע, בלי הרעש והבלגן של וודאוקואו או סאנליטון.

בגולואו אפשר להעביר בוקר או אחר צהריים אביביים, להסתובב בין החנויות ובתי הקפה ולהתרשם מהסטייל והלבוש המגניב של החבר'ה הצעירים שבמקום. כל בתי הקפה באזור לא זולים במיוחד, אך האיכות של הקפה והשירות מעולים. אל תפספסו את בית הקפה המעולה רג'ר-פאי (Rager Pie) הנמצא בסמוך לרחוב ובו תוכלו להתרווח עם קפה איכותי בסטנדרט בינלאומי.

כתובת: Fēnsītīng hútòng 10 hào,司厅胡同10号

אם תעדיפו דווקא בילוי לילי באזור, מומלץ ללכת למודרניסטה (Modernista), בר עם אווירה מעולה שמציע הופעות חיות ומבחר אלכוהול מכובד ביותר.

כתובת: Bǎochāo hútòng 44 hào, 宝钞胡同44号

לא ניתן לדבר על בילוי באזור מבלי להזכיר גם את הדאדא בר (Dada Bar), שיש הטוענים שכל לילה בגולואו צריך להיגמר בו. מדובר בבר קוקטיילים ויין שעורך גם מסיבות פרועות, בעיקר בסופי השבוע. לאלו מכם שרוצים מקום באווירה מעניינת בו תוכלו לרקוד לצלילי מוזיקה פחות קונבנציונלית ולפגוש את האנשים המגניבים באמת של העיר – זהו בהחלט המקום להיות בו.

כתובת: Gǔlóu dōng dàjiē 206 hào, 鼓楼东大街206号

דרכי הגעה: לחואו-חאי – קו 8 של הרכבת התחתית לתחנת שה-צ'ה-חאי (Shíchàhǎi, 什刹海). אם תבחרו לקחת מונית, מכיוון שהאגם די גדול, בקשו מהנהג לקחת אתכם לרחוב הברים של חואו-חאי (Hòuhǎi jiǔbā měishí jiē, 后海酒吧美食街). לגולואו – קו 2 או 8 של הרכבת התחתית לתחנת הרחוב (Gǔlóu dàjiē, 鼓楼大街).

סאנליטון (צילום: שאטרסטוק)

סאנליטון (צילום: שאטרסטוק)

 

סאנליטון

סאנליטון (Sānlǐtún, 三里屯) הוא אחד מהאזורים המפורסמים ביותר של העיר, שנודע כמתחם מוצלח ביותר ורחב ידיים של קניות, מסעדות ובידור. המיקום של סאנליטון בסמוך לשגרירויות זרות רבות הפכו אותו מועמד טבעי להתפתחות הראשונית של חיי הלילה בבייג'ינג עם ההיפתחות למערב והרפורמות הכלכליות בשנות ה-80. תמצאו כאן מספר קניונים שהידוע בהם הוא טאיקולי (Taikoo Li Sanlitun), ובהם חנויות מותגים בינלאומיים לרוב, כולל חנות האדידס הגדולה בעולם. 

כיום שוכנת כאן גם סצנת המועדונים של בייג'ינג, עם מועדוני ענק שאין מקבילים להם בארץ. אלמנטס (Elements Club) הוא הגדול והמפורסם מכולם, ותוכלו לתפוס בו מפעם לפעם גם הופעות של אמנים מפורסמים מכל העולם, כמו הדיי- ג'י האמריקאי המפורסם סטיב איוקי ודויד גואטה שהתארחו בו בשנתיים האחרונות. בסמוך לאלמנטס תמצאו גם מועדון מפורסם נוסף שכדאי לבקר בו בשם ויקס (Vics).

כתובת: אלמנטס – Gōngtǐ xī lù 58 hào, 工体西路58号. ויקס – המועדון נמצא בתוך מתחם האצטדיון הגדול שבמקום בסמוך לשער הצפוני, ההגעה אליו מכיוון רחוב Gōngrén tǐyùchǎng běi lù, 工人体育场北路.

מלבד למועדונים, תמצאו בסאנליטון גם הרבה ברים איכותיים מאוד, שמתאימים לרוב לקהל קצת יותר מבוגר. מרבית האנשים הפוקדים את הברים הללו הם אנשי עסקים או עובדי השגרירויות הזרות שסמוכות למקום. בר מומלץ במיוחד הוא ג'יינס והוצ' (Janes + Hooch), המתאפיין בקוקטיילים יצירתיים ומצוינים, אווירת וינטג' ושירות אדיב. שימו לב כי היצירתיות של המקום בהחלט מתרגמת למחיר, וכוס משקה בו עשויה להגיע בקלות ליותר מ-100 יואן.  

כתובת: Gōngtǐ běilù 4 hào, 工体北路4号

ג'יינס והוצ'. קוקטיילים יצירתיים (צילום: דניאל יוניוב)

ג'יינס והוצ'. קוקטיילים יצירתיים (צילום: דניאל יוניוב)

לאלו שפיתחו גם תאבון, סאנליטון זה מקום מצוין למצוא מסעדות שמגישות אוכל מערבי מעולה. אם נמאס לכם מאוכל סיני ואתם מתגעגעים לטעם של סטייק טוב או המבורגר איכותי אל תפספסו את מסעדת Blue Frog, שנחשבת לאחת הטובות באזור ולה גם שני סניפים מצליחים בשאנגחאי.

כתובת: Sānlǐtún lù 19 hào yuàn 2 hào lóu, 三里屯路19号院2号楼 (קומה שלישית)

דרכי הגעה: כדי להגיע לסאנליטון קחו את קו 10 של הרכבת התחתית לתחנת אגם טואן-ג'יה (Tuánjié hú, 团结湖).

 

וודאוקואו

אם אתם סטודנטים שיוצאים בדיוק לחילופי סטודנטים, אם סתם מתחשק לכם לראות איפה הסטודנטים של בייג'ינג מבלים, או אם אתם מחפשים בילוי מעט זול יותר מהברים בחואו-חאי או בסאנליטון –  וודאוקואו (Wǔdàokǒu, 五道口) הוא המקום עבורכם. בגלל הקרבה לאוניברסיטאות הרבות ששוכנות באזור זה תמצאו כאן הרבה מאוד ברים ומועדונים – מבחינת הרמה הם אינם ברי השווה למועדונים הענקיים של סאנליטון, אך הם נותנים מענה לא רע למי שמתגורר באזור ולא רוצה להרחיק לכת.

מבחינת המחירים, לרוב תמצאו בוודאוקואו מקומות זולים וסטודנטיאליים יחסית – אבל שימו לב שהמחיר עשוי לשקף את איכות האלכוהול, וכן את איכות השירות. לכן באזור זה ניתן למצוא בעיקר סטודנטים סיניים ומערביים שגודשים את הברים והמועדונים בסופי השבוע.

קשה להמליץ על ברים או מועדונים ספציפיים בוודאוקואו, משום שאורך חייהם קצר ביותר וברים נסגרים בתדירות גבוהה ויחסית באזור. כמה שמות שמתבלטים בכל זאת בזכות גודלם והאווירה הטובה בהם הם: Bridge café, Lush, Pyro pizza ו-The warehouse. מקום נוסף שחביב מאוד על הקהל הסטודנטיאלי הוא Global club.

מקום מומלץ וסודי למדי, שמאוד קשה למצוא אם אינכם מתמצאים, נקרא סיפס בר (Bar Sips), והוא נמצא בקומה ה-12 של בניין מגורים תמים למראה. הסוד הוא שבבניין הזה יש בערך 3-4 ברים קטנים ומעולים, והשמועה על מיקומם עוברת מפה לאוזן בלבד. כאשר תגלו אותם, לא תרצו לצאת משם לעולם – שירות מעולה, אלכוהול מגוון ומחירים זולים משמעותית מכל שאר הברים בוודאוקואו (30 יואן לכוס משקה איכותי). החיסרון היחידי הוא גודלו הקטן של המקום, ולכן כדאי לנסות ולהגיע מוקדם – אחרת תאלצו להמתין זמן רב עד שיתפנה מקום.

כתובת: Chéngfǔ lù 35 hào, 成府路35号

אם כבר אתם בוודקאו אל תפספסו את ההזדמנות לבחון את אחת מצורות הבילוי המועדפות על הסינים – הלא הוא הקריוקי, או כמו שהסינים מכנים אותו: KTV. לבילוי סיני אותנטי אספו כמה חברים טובים, קנו קצת יין אורז סיני – הבאיג'יו (Báijiǔ, 白酒) הידוע לשמצה – והטביעו את צרות החיים בזיופים טובים לצלילי שירי שנות ה-90. קריוקי לדוגמא באזור הוא Party Life KTV.

כתובת: Zhōngguān cūn nán dàjiē 32 hào, 中关村南大街32号

 

ואחד לקינוח

ולבסוף, מקום שנחשב קלאסי ואינו ממש באזור, אך אי אפשר לעזוב את בייג'ינג בלי לבקר בו: Great Leap Brewing, בר שנחשב לחלק בלתי נפרד מתרבות השתייה בעיר. מדובר במבשלת הבירה המקומית הראשונה בבייג'ינג, שנפתחה ב-2010 והפכה במהרה לשם דבר בחיי הלילה של העיר. המבשלת מייצרת כיום לא פחות מ-40 סוגי בירה שונים, שבחלקם משלבים טעמים מיוחדים כמו בננה, דבש או קינמון.

כתובת: ישנם 3 סניפים ברשת – כולם מומלצים. לכתובות של כלל הסניפים היכנסו לאתר המבשלת.

tipanda_small

  1. חיי הלילה בבייג'ינג מתחילים מוקדם בערב, סביב השעה 21:00, ובהתאם לכך נגמרים יחסית מוקדם בלילה, בסביבות השעה 24:00. כלל זה לא תקף לגבי המועדונים הגדולים בסאנליטון.
  2. במרבית המקומות ניתן להסתדר בעזרת אנגלית ואין צורך ממש לדעת סינית. רוב המקומות הם בסגנון מערבי ואפילו אם אין עובדים דוברי אנגלית, בדרך כלל יהיה מישהו שיודע אנגלית בסביבה ולכן אין ממש ממה לחשוש בנושא.
שחף שב ארצה
 
תלמיד לתואר ראשון בתוכנית המשותפת למנהל עסקים ולימודי אסיה באוניברסיטה העברית. מקים פודקאסט "מדברים אסיה". למד סמסטר מנהל עסקים באוניברסיטת פקינג. מתעניין ביזמות וטכנולוגיה בסין ובטיולים בעולם.