טל ניצן

מייסדת ועורכת

רכזת אדמניסטרטיבית במכון קונפוציוס באוניברסיטה העברית. למדה באוניברסיטאות ג'יאו טונג בשאנגחאי ובדז'ה-ג'יאנג בחאנגדז'ואו. בעלת תואר ראשון בלימודי אסיה ותקשורת מהאוניברסיטה העברית.

טיול בפארק בינגגואו בגאנסו

מצוקי אבן אדומים בפארק הסודי של דז'אנגייה

בשנים האחרונות עולה לאט ובהתמדה העיר דז'אנגייה על מפת המטיילים בסין בכלל, והמטיילים הישראלים בפרט. את גל התיירות הזה חייבת העיר במידה רבה לפארק הלאומי לדאנש'יה המרהיב השוכן בסמוך לה, המוכר יותר למטיילים כמדבריות הצבע של דז'אנגייה. מעטים המטיילים היודעים שבמרחק נסיעה קצרה מהפארק המפורסם שוכן פארק יפהפה נוסף, השייך גם הוא כולו לתוצרים הגיאולוגיים של הדאנש'יה.

מצוקי דאנש'יה בפארק בינגגואו (צילום: טל ניצן)

(צילום: טל ניצן)

(צילום: טל ניצן)

פארק בינגגואו דאנש'יה (Binggou Danxia Scenic Area, Bīnggōu dānxiá jǐngqū, 冰沟丹霞景区) שנפתח רק ב-2014 אינו מהווה תחרות לקשת הצבעים המרהיבה הנפרשת על הרי החול בפארק השכן המפורסם, אבל יש בו תופעה ייחודית אחרת ומרשימה למדי – צורות ומצוקי אבן מדהימים הנפרשים על פני תא שטח ענקי הנמשך לעבר האופק. מכיוון שהפארק עוד חדש מאוד, שבילי ההליכה בו עדיין מעטים, אך הם מספיקים בדיוק בשביל לטעום את תצורת הנוף הזו בביקור קצר.

הרים צבעוניים בפארק בינגגואו (צילום: טל ניצן)

המצוקים של פארק בינגגואו נפרשים על פני תא שטח רחב ידיים (צילום: טל ניצן)

(צילום: טל ניצן)

ניתן בקלות לשלב את הטיול בפארק בבינגגואו באותו היום עם הביקור בפארק מדבריות הצבע. השניים נמצאים מרחק קצר במיוחד של 15 דקות נסיעה זה מזה, ונגישים באמצעות אותו האוטובוס. מומלץ להתחיל מבינגגואו ולהמשיך ממנו למדבריות, בהן כדאי לבקר כמה שיותר סמוך לשעת השקיעה אז צבעיהן עזים במיוחד.

הודות לפופולאריות הגדולה של אחיו הגדול המושכת אליה את תיירי האזור, בשלב זה נותר פארק בינגגואו סוד שמור של חובבי צילום סינים ומערביים. בזכות כך, תוכלו להנות מהטבע כמעט לבדכם ולמצוא בקלות פינות שקטות להתרשם מהיופי והעוצמה של המצוקים האדומים בפארק. זוהי עוד סיבה מצוינת לשלב בין שני הפארקים – האחד מציע נופים שאין שני להם בעולם, והשני מאפשר טיול טבע רגוע ונעים.

(צילום: טל ניצן)

(צילום: טל ניצן)

(צילום: טל ניצן)

הטיול בפארק בינגגואו קל ונוח: מהשער הראשי המצועצע מובילות ההסעות הפנימיות אל שני מוקדים, מהם ניתן ללכת ברגל בשבילים המסומנים העוברים בין ההרים ועליהם. בדרך תתקלו בשלטים המבשרים על הדמויות שמנהלי האתר דמיינו בצורות האבן – חלקן דומות יותר ובשביל חלקן צריך דמיון מפותח למדי…

אבן הגמל המברך לשלום את האורחים (צילום: טל ניצן)

מצוקי הלובר. כן, כמו המוזיאון (צילום: טל ניצן)

מידע שימושי

הגעה: אוטובוסים (כשעה ורבע, 12 יואן) יוצאים מתחנת האוטובוסים המערבית (qìchē xīzhàn, 汽车西站) של העיר דז'אנגייה. כדי להמשיך מבינגגואו למדבריות הצבע אפשר לתפוס על הכביש הראשי את האוטובוסים החוזרים לדז'אנגייה מהעיירה סונאן, בקשו מהנהג לרדת במדבריות הצבע (Qīcǎi dānxiá, 七彩丹霞). האוטובוס האחרון יוצאן מסונאן בסביבות 18:00 בערב ועובר ליד הפארק כ-20 דקות לאחר מכן. ניתן גם לתפוס בקלות טרמפים בין שני הפארקים.

מחיר כניסה: 40 יואן לאתר ו-20 יואן נוספים להסעות הפנימיות. מומלץ לקחת את ההסעות כי אחרת יש הליכה של כמה קילומטרים בנוף הרבה פחות מרשים ממה שמחכה בתוך הפארק.

שעות פתיחה: מאי-10 באוקטובר: 6:00-20:00, ב-19:00 מפסיקים למכור כרטיסים. 11 אוקטובר-אפריל: 7:00-19:00, ב-18:00 מפסיקים למכור כרטיסים.

טל ניצן
 
רכזת אדמניסטרטיבית במכון קונפוציוס באוניברסיטה העברית. למדה באוניברסיטאות ג'יאו טונג בשאנגחאי ובדז'ה-ג'יאנג בחאנגדז'ואו. בעלת תואר ראשון בלימודי אסיה ותקשורת מהאוניברסיטה העברית.