


הרכבת התחתית של הונג קונג, מוכרת בקרב הציבור הרחב כ-Mass Transit Railway, או בשמה המקוצר: MTR. מדובר במערכת נפלאה של רכבות תחתיות ורכבות קלות אשר מהווה את הדרך הנוחה ביותר להתנייד באזורים המרכזיים שלה. מחיר כרטיס נסיעה מחושב על פי המרחק ונע בין 2-15 יואן לכרטיס, כרטיס אחד משמש להגעה מנקודת המוצא ליעד גם אם החלפתם מספר קווים.
שעות פעילות: בערך בין 6:00-1:00, תלוי בקו.
למקומות המרוחקים יותר מהמרכז, תצטרכו להיעזר גם באוטובוסים, אשר מתפרשים היטב על כל קצוות האזור ומכסים כמעט את כולו (למעט מספר איים קטנים) באמצעות חמש חברות המתפעלות אותם. על השלטים בכל תחנת אוטובוס מפורטים הקווים העוצרים בה ומסלול נסיעתם בסינית ובאנגלית, ובנוסף על ראש כל אוטובוס מופיעה התחנה הסופית שלו בסינית ובאנגלית. מחירי הנסיעה יופיעו גם הם על השלטים בתחנות והם נעים בין 2.5-40 דולר הונג קונג.
שעות פעילות: רוב האוטובוסים פועלים בערך בין 6:00-24:00. בנוסף, יש גם קווי לילה המסומנים באות N. בכל מקרה שעות הפעילות של כל קו רשומות על השלטים בתחנות האוטובוס.
בנוסף לאוטובוסים, יש גם מיניבוסים משני סוגים: (1) מיניבוסים עם גג אדום – אין להם תחנות או מסלולים קבועים והם מורידים ומעלים נוסעים בכל מקום שמותר על פי חוק. רק צריך לסמן לנהג אם אתם רוצים שיעצור לכם (כמו מונית שרות), ולהודיע לו כשאתם רוצים לרדת. המיניבוסים האדומים לרוב לא מקבלים אוקטופוס אך מחזירים עודף מסכומים קטנים; או (2) מיניבוסים עם גג ירוק נוסעים לאורך מאות מסלולים קבועים, בחלקם תוכלו לצפצף כדי לרדת אך בחלק אין כפתורים ותצטרכו להודיע לנהג.
המוניות בהונג קונג נחלקות לשלוש:
אגרות כבישים או גשרים ישולמו בנוסף על ידי הנוסע. נשיאת מזוודה או בעל חיים והזמנה של המונית מראש כרוכות בתשלום נוסף של 5 דולר הונג קונג (במוניות הירוקות – 4 דולר הונג קונג). בסוף הנסיעה מעגלים את המחיר למעלה או למטה – מה שיותר קרוב.
בעוד רציפים כמו טרמינל המעבורות הונג קונג-מקאו (Hong Kong Macau Ferry Terminal, 港澳碼頭), רציף סקיי (SkyPier, 海天客運碼頭), וטרמינל המעבורות לסין (China Ferry Terminal, 中港碼頭) משמשים למעבר ליעדים מחוץ להונג קונג כמו שנדז'ן ומקאו, להונג קונג רציפים נוספים רבים המשמשים למעבורות השטות בין האיים השונים ומהוות כלי תחבורה זמין, נוח וזול יחסית ביניהם.
למטיילים חשוב ביותר להכיר את רציפי המעבורות של האי המרכזי (Central Ferry Piers, 中環碼頭) – בצפון האי, אחד אחר השני, ממוקמים 10 רציפים שכל אחד מהם מוציא מעבורות ליעדים אחרים. ביניהם – רציף מס' 4 משלח מעבורות לאי לאמה; רציף מס' 7 (רציף סטאר) – ממנו יוצאות מעבורות של חברת סטאר לצים שה צוי, נסיעה שנחשבת על ידי רבים גם לאטרקציה תיירותית ולא רק דרך תחבורה.
המחירים של המעבורות משתנים בהתאם ליעד. מעבורת סטאר מסנטרל לצים שה צוי תעלה בין 2-4 דולר הונג קונג, מעבורות לאיים החיצוניים נעות לרוב סביב 20-50 דולר הונג קונג.
הרכבת הקלה של מקאו נמצאת בתהליכי בנייה נמרצים, והחלק הראשון שלה אמור להיפתח לשימוש הקהל הרחב בקרוב.
מקאו מרושתת היטב בקווי אוטובוס המגיעים לכל אתרי התיירות והמלונות בחצי האי וכן לנקודות מרכזיות באיים טאיפה וקולואן. על השלטים בכל תחנת אוטובוס מפורטים הקווים העוצרים בה ומסלול נסיעתם בסינית ובפורטוגזית, ולכל תחנה שמות בשתי השפות. מחירי הנסיעה יופיעו גם הם על השלטים בתחנות והם נעים בין 2.5 פטקה לנסיעה בתוך חצי האי עד לכ-7 פטקה לנסיעות בין האיים החיצוניים לחצי האי.
שעות פעילות: רוב האוטובוסים פועלים בערך בין 6:00-24:00, שעות הפעילות של כל קו רשומות על השלטים בתחנות האוטובוס.
מוניות הן דרך תחבורה מועדפת במקאו וניתן לתפוס אותן בקלות יחסית. התעריף ההתחלתי למונית עומד על 15 פטקה, שכוללים את הנסיעה של 1.5 הקילומטר הראשונים, לאר מכן נגבים 1.5 פטקה על כל 230 מטרים. נסיעה מחצי האי מקאו לאיים טאיפה וקולואן תחוייב ב-5 פטקה נוספים על מה שיראה המונה (בכיוון ההפוך דווקא לא), ונסיעה בין שני האיים ב-2 פטקה נוספים. כמו בהונג קונג גם במקאו משלמים על מטען – על כל תיק או מזוודה, תשלמו 3 פטקה נוספים. כמו כן, אגרות כבישים או גשרים ישולמו בנוסף על ידי הנוסע. בסוף הנסיעה מעגלים את המחיר למעלה או למטה – מה שיותר קרוב.
ריקשות משמשות במקאו כאטרקציה תיירותית יותר מאשר אמצעי תחבורה ממשי, וניתן למצוא אותן בקלות בכיכר סנאדו (Senado Square, 議事亭前地, פורטוגזית: Largo do Senado) שבמרכז העיר מקאו. מומלץ ביותר לסגור מחיר עם הנהג לפני הנסיעה משום שהם ידועים לשמצה בהפקעת מחירים לאחר הנסיעה.