


כמו בערים רבות בסין, גם בש'י-אן עובדים במרץ על בניית הרכבת התחתית, עד 2018 מתוכננים להיפתח כבר 6 קווים, ויש כמובן עוד תכנית המשך שאפתנית. אך נכון להיום פתוחים בה רק שני קווים: קו 1 חוצה את העיר ממזרח למערב, וקו 2 מצפון לדרום, השניים מצטלבים בתחנת הרחוב הצפוני (Běi dàjiē, 北大街), שמצפון למגדל הפעמון. נסיעה ברכבת התחתית תעלה בין 2-5 יואן לנסיעה בודדת, בהתאם למספר התחנות.
שעות פעילות: בערך בין 6:00-22:00.
עד שהרכבת התחתית תבנה, תוכלו להיעזר במערכת האוטובוסים של העיר. הנסיעה בהם היא עוד יותר זולה מהרכבת (ברוב האוטובוסים יואן אחד בלבד), אבל היא קצת מסובכת יותר כי התחנות כתובות ונאמרות רק בסינית, ולא תמיד שם התחנה זהה בדיוק לשם האתר. אך אם תראו לכרטיסנים שנמצאים ברוב הקווים או לאחד הנוסעים את השם של המקום אליו אתם רוצים להגיע הם ישמחו להודיע לכם מתי לרדת.
שעות פעילות: רוב האוטובוסים פועלים בערך בין 5:30-23:00, אך יש אוטובוסים שנסיעתם נפסקת כבר ב-18:00. בכל מקרה שעות הפעילות של כל קו רשומות על השלטים בתחנות האוטובוס.
מוניות הן אמצעי תחבורה פשוט ונוח בש'י-אן, בזכות תפוצתן הגבוהה ומחירן הנמוך. המחיר ההתחלתי למונית בעיר עומד על 9 יואן (+ יואן אחד – מס על דלק), שכוללים את הנסיעה של 3 הקילומטרים הראשונים, לאחר מכן גובים 2 יואן על כל קילומטר. לנסיעה מעל 12 קילומטר יגבה תעריף של 50% נוספים על הדרך חזרה של הנהג. כמו כן, אגרות כבישים או גשרים ישולמו בנוסף על ידי הנוסע. בסוף הנסיעה מעגלים את המחיר למעלה או למטה – מה שיותר קרוב. רוב הנהגים יפעילו מיוזמתם את המונה (וודאו שהם עושים זאת), אך לנסיעות ארוכות יותר כמו לשדה התעופה או לצבא לוחמי הטרקוטה תצטרכו לסכם עם הנהג מחיר בטרם הנסיעה.
בש'י-אן גם נפוצות מאוד מוניות "טוק-טוק", אותן תוכלו לתפוס אפילו יותר בקלות כנראה. אך קחו בחשבון שהנסיעה בהן היא איטית יותר ולעיתים יקרה יותר. בכל מקרה סגרו את המחיר עם הנהג מראש והתמקחו בעקשנות!
אופניים נפוצות בש'י-אן פחות מבערים סיניות אחרות, אך הן עדיין רעיון מצוין עבור תיירים. מספר הוסטלים בעיר מציעים אופניים להשכרה, ותוכלו להשתמש בהם לחקור לעומק את סמטאות העיר העתיקה. עם זאת, קחו בחשבון שאין בעיר הרבה מקומות לקשור ולנעול את האופניים. בשער הדרומי של חומת העיר ניתן להשכיר אופניים להקפת החומה, שאורכה כ-14 קילומטר.