מערכת האתר

צוות טרוול צ'יינה עובד ימים כלילות כדי להביא לכם את התוכן החשוב, מעניין ומעודכן ביותר הישר מסין!

איך קוראים כרטיס רכבת בסין?

מדריכי טרוול צ'יינה מציגים: קריאת כרטיס רכבת בסין – כל השלבים

כבר גררתם את עצמכם לתחנת הרכבת או לנקודת המכירה; עמדתם בתור לנוכח מבטים סקרניים מכל הסינים שמסביב; שברתם שיניים כדי להסביר לקופאי האדיש לאן, מתי ואיך אתם רוצים להגיע; ואז הוא מגיש לכם את כרטיס הרכבת הנכסף – וכולו בג'יבריש הזה שנקרא סינית! אז לפני שאתם מחפשים את השפה הנכונה לקלל בה, קחו נשימה עמוקה: TravelChina כאן כדי להסביר צעד אחר צעד איך מפענחים את הדבר הזה ומוודאים שקיבלתם בדיוק את מה שרציתם. להלן הסבר מפורט של כל חלק וחלק בכרטיס:

1+2. תחנת המוצא (משמאל) ותחנת היעד (מימין) – שימו לב לשם התחנה המדויק, והגיעו לתחנה הנכונה – בחלק מהערים מספר תחנות רכבת בעלות שמות דומים, שרק סימנייה אחת מבדילה ביניהם (בייג'ינג צפון, בייג'ינג דרום וכדומה). לעתים הן נמצאות בקצוות שונים זה מזה, אז חשוב לדייק בתחנה.

3. מספר הרכבת וסוגה – על פי מספר זה תוכלו לבדוק בלוח הרכבות היוצאות בתחנת הרכבת עדכונים לגבי שעת היציאה ומספר הרציף. האות בתחילת המספר מציינת את סוג הרכבת:
רכבות G – הרכבות המהירות ביותר הקיימות בסין, ויכולות להגיע ל-350 קמ"ש.
רכבות D – מהירותן מעט נמוכה יותר – מקסימום 250 ק"מ לשעה.
רכבות C – רכבות מהירות (אותה רמה כמו G) הנוסעות בין הערים בייג'ינג וטיאנג'ין. 
רכבות Z – מדובר לרוב ברכבות לילה, ולכן הן מכילות רק דרגשי שינה קשים או רכים ולפעמים רק רכים. מהירות מקסימלית של 160 קמ"ש.
רכבות T – רכבות הנוסעות במהירות מקסימלית של 140 קמ"ש ועוצרות במספר תחנות מרכזיות בדרכן.
רכבות K – רכבות דומות לרכבות ה-T, אבל נוסעות במהירות מקסימלית של 120 קמ"ש, ועוצרות ביותר תחנות. מערכות המיזוג לא תמיד עובדות בהן.
רכבות ללא אות – הרכבות האיטיות ביותר ועם הכי הרבה תחנות. בנוסף, לחלקן הגדול אין מערכת מיזוג כלל.

4. תאריך ושעת הנסיעה – התאריך מסודר בפורמט יום/חודש/שנה – כלומר הפוך מישראל. כך יכתבו כמעט תמיד תאריכים בסין.

5. מספר הרציף ועמדת בדיקת הכרטיסים – לחלק מהרציפים שתי כניסות (A ו-B), הנוסעים מחולקים לשני השערים על פי מיקום הקרון.

6. מספר הקרון (车) ומספר המושב (号) – אם אינכם בטוחים היכן המושב או הקרון הראו לסדרנים ברציף את הכרטיס והם כבר יכווינו אתכם. בסליפרים יצויין כאן גם מיקום הסליפר: תחתון (下铺), אמצעי (中铺) או עליון (上铺).

7. סוג המושב – רוב הרכבות בסין מחולקות למחלקות שונות, להלן פירוט חלקי: מושב קשה (硬座), מושב מחלקה ראשונה (一等座), מושב מחלקה שנייה (二等座), סליפר קשה (硬卧) סליפר רך (软卧) או עמידה (无座).

8. מחיר הנסיעה.

9. שם הנוסע ומספר הדרכון – כרטיס הרכבת הוא אישי ולא ניתן להעבירו לאדם אחר, בחלק מהתחנות מקפידים מאוד על השוואה בין הדרכון לכרטיס בכניסה לתחנה.

ולסיום: שמרו את הכרטיס עד תום הנסיעה, אתם תזדקקו לו על מנת לצאת מתחנת היעד!

מערכת האתר
 
צוות טרוול צ'יינה עובד ימים כלילות כדי להביא לכם את התוכן החשוב, מעניין ומעודכן ביותר הישר מסין!