מסלול יונאן עומק2019-04-03T09:32:10+00:00

מסלול יונאן עומק

מסלול יונאן עומק

על המסלול

מסלול: קונמינג ומזרח יונאן >> דרום יונאן >> צפון-מערב יונאן 

הפרובינציה ששימשה בעבר כמקום הגליה לאנשי ממשל כושלים, היא מקום שהיום אף אחד לא יתנגד לגלות בו. מחוז יונאן המפואר ידוע בראש ובראשונה במגוון האתני שלו – למעלה משליש מאוכלוסיית הפרובינציה משתייך לקבוצת מיעוטים כלשהי. אלו עמלו במשך אלפי שנים כדי ליצור כמה מהעיירות ואתרי הטבע הידועים ביותר ביונאן – ובהם ליג'יאנג וטראסות האורז המפורסמות. מלבד התרבות העתיקה והעשירה התברכה הפרובינציה בנופים עשירים ויוצאי דופן, המאפשרים לטייל בה שבועות רבים בלי לראות את אותה תצורת טבע פעמיים.

 

 

זמן מומלץ: שלושה שבועות – חודש

מתאים במיוחד ל: צעירים, תרמילאים

אזור קונמינג ומזרח יונאן

זמן מומלץ: כ-5 ימים

קונמינג היא המקום בו מטיילים נחצים לשניים – חצי הרואה בה בירה קסומה עם אופי ואתרים מרובים, וחצי הרואה בה עיר סינית מודרנית טיפוסית ואפורה. לא חשוב עם איזה צד תסכימו, הביקור בקונמינג הוא חובה למי שרוצה לטייל באזור, והעיר מכילה כמה אטרקציות מעניינות שיכולות למלא יום-יומיים ללא בעיה. בסביבת קונמינג יש כמה נקודות עניין, הידועה שבהן היא יער האבנים (שילין).

 

אטרקציות מרכזיות:

קונמינג (Kūnmíng, 昆明), עיר הבירה של מחוז יונאן, נקראת בפי הסינים עיר האביב הנצחית. ואכן, מדובר בעיר שמשית מלאה אתרי טבע, פארקים, מקדשים, פינות חמד ואטרקציות מרתקות. קונמינג היא המקום בו מטיילים נחצים לשניים – חצי הרואה בה בירה קסומה עם אופי ואתרים מרובים, וחצי הרואה בה עיר סינית מודרנית טיפוסית ואפורה. לא חשוב עם איזה צד תסכימו, הביקור בקונמינג הוא חובה למי שרוצה לטייל באזור, והעיר מכילה כמה אטרקציות מעניינות שיכולות למלא יום-יומיים ללא בעיה.

הגעה: בתור עיר הבירה של המחוז, לקונמינג שדה תעופה גדול ותחנת רכבת המקבלת ומוציאה קווים רבים. ניתן להגיע אליה בקלות כמעט מכל עיר גדולה אחרת בסין. 
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: כל היום.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

יער האבנים (Stone Forest, Shílín, 石林) הפך לאטרקציה תיירותית סואנת, עם מאות סינים ומערבים שנוהרים אליה מדי יום, כך שאם אתם מחפשים שמורה להתבודד בה עם "אמא טבע" ולהתחבר לאני הפנימי שלכם, כנראה שזהו לא המקום בשבילכם. עם זאת, אל תתנו לזה לגרום לכם לוותר על המקום – יער האבנים הוא מקום מיוחד ופוטוגני להפליא, ושביליו הרבים מאפשרים למצוא מקומות מבודדים גם בתוך ים התיירים. היער מכיל אבני גיר המיתמרות לגובה של כ-30 מטרים, תוצאה של שחיקה בת מאות מיליוני שנים של מים ורוחות, וכן מים זורמים ומפלים קטנים. למרות שניתן להישאר לישון כאן, מרבית המטיילים מקדישים ליער יום אחד וחוזרים לישון בקונמינג.

הגעה: מתחנת האוטובוסים המזרחית של קונמינג (Dōngbù qìchē kèyùnzhàn, 东部汽车客运站) יוצאים אוטובוסים כל חצי שעה ליער האבנים (שעתיים נסיעה). יש גם רכבות ליער האבנים אך מכיוון שהתחנה מרוחקת יחסית מהפארק ומצריכה נסיעה נוספת, עדיף לנסוע באוטובוס.
מחיר כניסה: 175 יואן. ישנם אוטובוסים פנימיים בעלות נוספת של 25 יואן שחוסכים את ההליכה הארוכה מקופת הכרטיסים לכניסה לאתר. האוטובוסים גם נוסעים במסלול מעגלי בתוך האתר וניתן להיעזר בהם להגיע לאזורים המרוחקים יותר.

שעות פתיחה: 8:30-18:00.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

השמועה מספרת כי האדמה האדומה של דונג-צ'ואן (Dongchuan Red Land, Dōngchuān hóngtǔdì, 东川红土地) התגלתה לעולם על ידי צלם, שזיהה אותה כשטס מעל שמי יונאן ואחר כך הלך לחפש אותה. נראה שהצלם שמח לשמור את הסוד בתוך הקהילה, שכן עד היום נשארו הטראסות סוד של צלמים והרפתקנים. אז למי שחש שטראסות האורז של יואן-יאנג מעט מתויירות מדי, ובכלל למי שחי ונושם טבע או צילום – כדאי בהחלט להשקיע ולבקר במקום המופלא הזה. השילוב בין אדמה המכילה אחוזי מתכות שונות גבוהים במיוחד לאיכרים סינים בעלי תושייה, יצרו 50 קילומטרים של טראסות אדומות עוצרות נשימה. במקום מגדלים מגוון גידולים וביניהם תפוחי אדמה, תירס, לפתית, וצמיחתם מוסיפה גוונים מרהיבים לאדמה המיוחדת. השדות יפים במיוחד עם ערב – בעיקר בזמן השקיעה – ומספר מקומות לינה שהחלו לצוץ לאחרונה מאפשרים להפוך את הטיול במקום לנינוח יותר. הזמנים הטובים ביותר לטייל פה הם מאי-יוני וספטמבר-נובמבר.

הגעה: שני אוטובוסים ישירים יוצאים בבוקר (7:50, 8:30) מהתחנה הצפונית של קונמינג (Běibù qìchēkèyùnzhàn, 北部汽车客运站) לכיוון פה-דז'ה (Fǎzhě, 法者), שהיום ידועה גם כעיירת האדמה האדומה (Hóngtǔdì zhèn, 红土地镇) – מחיר כרטיס כ-35 יואן. למרות שהמקום נמצא כשלוש שעות נסיעה מקונמינג, האוטובוסים נוסעים לאט למדי והדרך עשויה להימשך 4-5 שעות. ניתן גם לשכור רכב שיסיע אתכם לשם – מיניוואן אמור לעלות 200-300 יואן ל-4-6 אנשים (כל כיוון). בשני המקרים אמרו שאתם רוצים לרדת בחואה-גואו (Huāgōu, 花沟) או בחואה-שה-טואו (Huāshítou, 花石头), בשני הכפרים הללו למצוא הוסטלים.
נסיעות בתוך האזור: בתחומי דונג-צ'ואן קשה עד בלתי אפשר להסתדר בתחבורה ציבורית, לחלק מהמקומות אפשר להגיע רגלית אך חלקם רחוקים מדי. מרבית המלונות יוכלו לעזור לכם בהשכרת רכב עם נהג (אם כי הצוות לא בהכרח דובר אנגלית).
מחיר כניסה:  חינם.
שעות פתיחה: כל היום.
 

לזריחה על השדות הגיעו לדה-מה-קאן (Dǎmǎkǎn, 打马坎); לשקיעה מרהיבה הגיעו לוואפאנג ליאנג-דזה (Wǎfáng Liángzi, 瓦房梁子) או ליואה-פו- אוו (Yuèpǔ āo, 乐谱凹); בכפר הנהר הצפוני (Běihé cūn, 北河村) תוכלו לקבל מחזה דרמטי של השדות מלמעלה.

לקריאה נוספת לחצו כאן.

לואופינג (Luoping, Luópíng, 罗平) וסביבתה המרהיבה הפכו, ממש כמו אזור האדמה האדומה של דונג-צ'ואן, לגן עדן לצלמים חובבים ומטיילים שתרים אחר טבע מסוג אחר. המקום הקטן הפך למפורסם בזכות שדות הלפתית הצהובים הבלתי נגמרים שלו, המכסים את המישור ומעלים ניחוח אביב באוויר. גבעות הגיר המיתמרות בין הפרחים, המזכירות במקצת את גווילין ויאנגשואו, מעניקות מראה סוריאליסטי לכל האזור, עד שתתקשו להיפרד מהמקום. כאילו שהנוף המרהיב הזה לא מספיק, מספק האזור טיולים למפלים מקסימים ומקדשים, כמו גם הצצה לקבוצת המיעוטים המקסימה בו-יי. במידה ותבחרו להישאר ללילה, מספר הוסטלים ממוקמים בעיירה לואופינג ואף באתרי הטבע השונים באזור.

הגעה: 6 רכבות ביום יוצאות מקונמינג ומתחנת הרכבת של יער האבנים ועוצרות בלואופינג (שלוש-שש שעות, 20-40 יואן למושב קשה), רכבות יוצאות גם מגווילין, נאנינג וגואנגדז'ואו. בנוסף אוטובוסים תדירים יוצאים מתחנת האוטובוסים המזרחית (Dōngbù qìchē kèyùnzhàn, 东部汽车客运站) של קונמינג ללואופינג.
נסיעות בתוך האזור: שרות הסעות במיניואנים קיים בין לואופינג לנקודות תצפית שונות, המיניואנים יוצאים כאשר הם מתמלאים – נסיעה מלואופינג ל"פסגת התרנגולת המוזהבת" (Jīnjīfēng, 金鸡岭), הנקודה המפורסמת ביותר באזור, תעלה למשל כ-5 יואן.
מחיר כניסה: חינם.
שעות פתיחה: כל היום.

לקריאה נוספת לחצו כאן.

עם 312 פסגות, 56 אגמים ו-83 מערות, פו-דז'ה-חיי (Puzhehei Scenic Area, Pǔzhěhēi, 普者黑) עשויה להיות הסוד השמור ביותר של יונאן. המקום הקסום הזה נקרא לעיתים "גווילין של יונאן", ונופיו הדרמטיים והמרשימים יגרמו לכם להרגיש שהגעתם לגן עדן, במיוחד עם השקיעה הנכונה. ניתן בכיף להעביר כמה ימים במרחבים המרהיבים האלו, בשיטוט בין המערות הרבות, שיט על האגמים וצפייה בחגיגות מקומיות של אחת מחמש קבוצות המיעוטים החיות פה. במהלך השנה חוגגים פה מספר פסטיבלים שונים, אז שווה לבדוק איזו הפתעה טומן לכם האזור לפני שאתם מגיעים.

הגעה: שדה התעופה של וון-שאן פו-דז'ה-חיי (Wénshān pǔzhěhēi jīchǎng, 文山普者黑机场) מקבל טיסות ממגוון מקומות, ביניהם קונמינג (50 דק' טיסה, שתי טיסות ביום, 330-700 יואן). אוטובוסים יוצאים מהתחנה המזרחית של קונמינג (Dōngbù qìchē kèyùnzhàn, 东部汽车客运站) לצ'יו-ביי (Qiūběi, 丘北), בנסיעה האורכת כחמש שעות. בתחנת האוטובוסים של צ'יו-ביי עלו על קו התיירות שייקח אתכם לפו-דז'ה-חיי, הקו פועל בשעות 7:00-16:30 (30-40 דקות נסיעה).
מחיר כניסה: 200 יואן (כולל שיט על סירה).

שעות פתיחה: 8:30-17:30.

דרום יונאן

זמן מומלץ: 7-10 ימים

דרום יונאן מתאפיינת בשטחים פוריים נרחבים ובתרבויות מיעוטים מרתקות. כאן נמצאות, בין היתר, טראסות האורז המרשימות של יואן-יאנג ו"תאילנד הקטנה" שבש'י-שואנג-באנה. הנסיעות פה ארוכות והתשתיות פחות טובות מאלו של מרכז או צפון-מערב המחוז, אך הנופים המשתקפים שווים הכל. 

 

אטרקציות מרכזיות:

ארבע שעות מקונמינג יושב הממתק התיירותי הנקרא ג'יאנשווי (Jianshui, Jiànshuǐ, 建水), שלמרות תהילתו בקרב הסינים, נוהג לעבור מתחת לרדאר של התיירים המערביים. ג'יאנשווי הינה עיירה עתיקה עם עשרות מבנים שמורים, לה היסטוריה בת למעלה מאלף שנים. המקום שופץ והפך לאטרקציה תיירותית טיפוסית, אך אל תתנו לזה להבהיל אתכם – המבנים היפים והאווירה הנינוחה של בני החווי במקום הופכים אותו ליעד לטיול יום מקסים. האטרקציות הידועות של המקום הן מקדש קונפוציוס המקומי (Wénmiào, 文庙), השלישי בגודלו בסין, וכן שער צ'אויאנג (Cháoyáng, 朝阳) והגנים של משפחת דז'ו (Zhūjiā huāyuán, 朱家花园). אך גולת הכותרת של האזור הוא ללא ספק גשר שואנגלונג (Shuānglóng qiáo, 双龙桥), "גשר תאומי הדרקון" הארוך, הממוקם חמישה קילומטרים מהעיירה. אם תצליחו להגיע הנה לקראת השקיעה צפוי לכם מחזה מרהיב של אחד הגשרים העתיקים והמרשימים בסין.

הגעה: ארבע רכבות ביום יוצאות מתחנת הרכבת של קונמינג לג'יאנשווי (שלוש וחצי- ארבע שעות, 44-140 יואן). אוטובוסים יוצאים בין 7:30 ל-18:00 בערך כל חצי שעה מתחנת האוטובוסים הדרומית של קונמינג (Nánbù qìchē kèyùn zhàn, 南部汽车客运站, ארבע שעות, 85 יואן).
מחיר כניסה: לעיירה, לגשר ולשער צ'אויאנג: חינם; מקדש קונפוציוס: 60 יואן; גני משפחת דז'ו: 50 יואן.

שעות פתיחה: העיירה, הגשר והשער: כל היום; מקדש קונפוציוס: 8:00-18:30; גני משפחת דז'ו: 8:00-20:00.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

טראסות האורז ביואן-יאנג (Yuanyang Rice Terraces, Yuányáng tītián, 元阳梯田) הינן האחות הגדולה והמפורסמת יותר של טראסות לונגג'י (באזור גווילין), והן משתרעות על פני שטח עצום של 125 קמ"ר. קשה להפריז ביופיין של מאות טרסות האורז הפזורות על צדי ההרים, כאשר אור השקיעה פוגע בהן וצובע אותן באדום. הטראסות באזור זה שייכות לבני החאני, אחד מהמיעוטים האתניים הרבים של סין, שיצרו אותן כדי להתמודד עם מצוקת הקרקע הקשה של ההרים. היום מדובר באתר תיירות מרהיב ביופיו, וכמעט בלתי אפשרי לצלם פה תמונה גרועה. רוב המטיילים מגיעים ליומיים, כך שיספיקו לחזות בשקיעה ובזריחה מעל הטראסות, אך ניתן בהחלט להישאר פה מספר ימים ולטייל בין הכפרים השונים.

הגעה: נקודת היציאה לטראסות הינה ש'ינג'יה (Xīnjiē, 新街). שלושה אוטובוסים ביום (10:20, 12:30, 19:30 ; 6-7 שעות, 140 יואן) יוצאים לשינג'יה מתחנת האוטובוסים הדרומית של קונמינג (Nánbù qìchē kèyùnzhàn, 南部汽车客运站). בנוסף, אפשר גם לתפוס את שני האוטובוסים היומיים  (4 שעות, 30 יואן) מג'יאנשווי, שיוצא ב-11:30 וב-12:30.
מחיר כניסה: 100 יואן (כניסה לכל נקודות התצפית).
שעות פתיחה: כל היום.


ארגנו את המסלול ככה שתגיעו לנקודות המוצלחות ביותר לשקיעה ולזריחה. לשקיעה סעו לבאדה (Bādá, 八达), וגם ללאוחו-זוי (Lǎohǔzuǐ, 老虎嘴, מילולית "לוע הטיגריס"), הידועה בנופיה המיוחדים בעת שהשמש יורדת. בשביל הזריחה הגיעו לדוו-אי-שו (Duōyīshù, 多依树).


לקריאה נוספת לחצו כאן.

אם זכיתם להיות הישראלים היחידים שלא ביקרו בתאילנד, ש'י-שואנג-באנה (Xishuangbana, Xīshuāngbǎnnà, 西双版纳) היא הכי קרוב שתגיעו לכך בסין. ג'ונגלים סבוכים, אקלים טרופי, טיגריסים ופילים הם רק חלק ממה שתמצאו באזור ייחודי זה, ומטיילים רבים בוחרים להעביר פה מספר ימים בשיטוט בין הכפרים בסביבה. "ש'י-שואנג-באנה" הוא למעשה אזור המכיל עשרות כפרים, שמורות טבע ושבילי אופניים נהדרים, ובקצהו הדרומי תוכלו למצוא גם את מעבר הגבול ללאוס.

הגעה: שדה התעופה בעיר המרכזית של ש'י-שואנג-באנה, ג'ינג-חונג (Jǐnghóng, 景洪, אך לפעמים שדה התעופה רשום גם תחת השם ש'י-שואנג-באנה) מקבל טיסות מערים שונות בסין, כולל קונמינג (שעה, 280-700 יואן). בין 10:30-20:00 יוצאים כל חצי שעה עד שעה אוטובוסים לג'ינג-חונג מתחנת האוטובוסים הדרומית בקונמינג (Nánbù qìchē kèyùn zhàn, 南部汽车客运站, תשע-עשר שעות, 220-260 יואן) וכן מטראסות האורז ביואן-יאנג (שמונה שעות לפחות), אם כי הם לא סדירים.
מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: כל היום.


אם אתם נמצאים ביונאן באפריל וחושבים לנסוע לש'י-שואנג-באנה, אל תפספסו את "פסטיבל התזת המים" של האזור המתרחש באמצע החודש.


ל
קריאה נוספת לחצו כאן.

צפון-מערב יונאן

זמן מומלץ: 7-12 ימים

צפון-מערב יונאן כולל כמה מהאתרים הידועים ביותר ביונאן, בהם דאלי, ליג'יאנג וטרק ערוץ דילוג הנמר. תמצאו פה הרים מושלגים, עיירות עתיקות ובני מיעוטים ססגוניים. דרך זו היא גם חלק ממסלול הלת האחורית המפורסם, המחבר בין יונאן למחוז סצ'ואן.

הזמן שתעבירו פה תלוי רק בכם – תוכלו לעשות גיחה של כמה ימים לדאלי, ליג'יאנג והאזור, או להקדיש לאזור פרק זמן ארוך יותר ולהגיע לאתרים כמו שאנגרי-לה, טרק יובנג, אגם לוגו ועוד. האיזור פורה בעיירות עתיקות ובמסלולי טיול יפים, וכשתטיילו בשביליו תתקשו לעזוב. 

לפרטים נוספים על מסלול הדלת האחורית לחצו כאן

 

אטרקציות מרכזיות:

העיר העתיקה החמודה של דאלי (Dali, Dàlǐ, 大理) נמצאת זה שנים בצל של אחותה הגדולה, ליג'יאנג. מדובר בעיר עתיקה מקסימה השוכנת בין אגם יפהפה ורחב ידיים לבין רכס הרים רם גובה, ומכילה שלל אטרקציות חביבות עם כמות מעטה יותר של תיירים משכנתה המפורסמת. דאלי מחולקת לשניים – העיר המודרנית והחדשה ש'יאגואן (Xiàguān,下关), והעיר העתיקה, המכילה חומה מרשימה ומבני מגורים רבים. לעיר העתיקה שורשים לתחילת שושלת מינג (1368-1644), ומתגוררים בה עשרות בני מיעוטים הנותנים לה נופך ססגוני וייחודי ביותר. האטרקציה הידועה מכולן היא שלוש הפגודות של מקדש צ'ונגשנג (Chóngshèng sì sān tǎ, 崇圣寺三塔) – שלוש פגודות שמיקומן יוצר משולש ונבנו במאה ה-9 לספירה. הפגודות שרדו למעלה מאלף שנים של משטרים הפכפכים ורעידות אדמה, וכיום הן נמנות עם הנופים הידועים ביותר בסין.

הגעה: מקונמינג – החל מיולי 2018 יוצאות רכבות מהירות וסדירות מתחנת הרכבת של קונמינג לדאלי (2-3 שעות, 145 יואן). אוטובוסים סדירים יוצאים מתחנת האוטובוסים המערבית (Xībù qìchē kèyùnzhàn, 西部汽车客运站 ; ארבע-חמש שעות, 110 יואן). שימו לב שהאוטובוס מוריד אתכם בעיר החדשה של דאלי, משם קחו קו 8 לעיר העתיקה. רכבות יוצאות גם מליג'יאנג (כשעתיים, 34 יואן). אוטובוסים יוצאים משאנגרי-לה (80-100 יואן, 7-8 שעות) כל חצי שעה בערך ועוצרים בשער המזרחי של העיר העתיקה. אין דרך ישירה להגיע מטראסות האורז של יואן-יאנג ולכן יש לחזור לג'יאנשווי ולתפוס ממנה רכבת אל דאלי, או לשוב לקונמינג.
מחיר כניסה: חינם (שלוש הפגודות –  120 יואן).

שעות פתיחה: כל היום (שלוש הפגודות – 8:00-19:00).


לטיול יום נחמד קחו אופניים וסעו מעט על השביל המקיף את אגם ארחאי (Ěrhǎi, 洱海) המקסים.


לקריאה נוספת לחצו כאן.

למי שמחפש לברוח מהמולת התיירים בליג'יאנג ובדאלי ולמצוא חוויה מעט אותנטית יותר, שאש'י (Shāxī, 沙溪) המנומנמת היא המקום המושלם. העיירה הקטנה וההיסטורית הולכת ותופסת שם בקרב התרמילאים המחפשים לרדת ממסלול המטיילים השחוק של צפון-מערב יונאן, והממשלה הסינית אף החלה לשפץ כאן חלק מהמבנים. שאש'י היא עיירת מסחר הנמצאת על "דרך התה והסוסים" העתיקה (נקראת לעיתים גם "דרך המשי הדרומית") – הדרך הובילה בעבר סחורות מיונאן אל טיבט ומשם הלאה למדינות השכנות. בכל יום שישי שוק ססגוני ומלא חיים מתקיים בעיירה ותושבי הכפרים והעיירות מסביב מגיעים וממלאים את שאש'י בהמולה, זכר לימיה העליזים כתחנת מסחר חשובה. בני מיעוט באי ואי מהווים את רוב תושבי המקום, וחלקם גם מארחים מטיילים בבתיהם הבנויים מבוץ ומעץ. בנוסף סביב העיירה כפרים קטנים רבים ונחמדים וכן אפשרויות לטיולי יום נעימים, למשל בהר שה-באו (Shíbǎo shān, 石宝山) ומקדשיו. להתייעצות על מסלולים מומלץ לפנות ל-46iHorse Pen Hostel, שנמצא בעיירה.

הגעה: קחו אוטובוס מדאלי (שעתיים וחצי, 45 יואן) או ליג'יאנג (שעה וחצי, 25 יואן) אל ג'יאן-צ'ואן (Jiànchuān, 剑川), ומשם תפסו מיניבוס (45 דקות, 10 יואן) אל שאש'י.

מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: חינם.


לפרטים נוספים לחצו כאן.

אין מילים לתאר את יופייה של ליג'יאנג (Lijiang, Lìjiāng, 丽江), עיר המיעוטים של בני הנאש'י, המהווה מזה שנים אחד מיעדי התיירות הנחשקים בסין, וסמטאותיה הצרות מלאות תמיד במאות תיירים מכל העולם. העיירה כולה מורכבת ממאות רחובות ובתי אמנים, שיחד עם מוזיקאים מקומיים יוצרים זרימה אמנותית קסומה. סביבתה של העיירה מהפנטת לא פחות, עם הר דרקון הג'ייד המושלג (Yù lóng xuěshān, 玉龙雪山) המיתמר ברקע ובריכת הדרקון השחור (Hēi lóngtán, 黑龙潭) הפסטוראלית שהפכה לסמלה של ליג'יאנג ושל יונאן כולה. בני המקום ישמחו לתת לכם הדגמות של התרבות שלהם, הכוללת שלל ממתקים מיוחדים וריקודים מסורתיים. ליג'יאנג גם ידועה כמקום היציאה לערוץ דילוג הנמר המרהיב.

הגעה: טיסה לשדה התעופה של ליג'יאנג (שעה, 270-600 יואן); רכבת מקונמינג (7-10 שעות, 90-230 יואן); אוטובוס מתחנת האוטובוסים המערבית של קונמינג (Xībù qìchē kèyùnzhàn, 西部汽车客运站 ; תשע-עשר שעות, 180-240 יואן). גם מדאלי יוצאים אוטובוסים (40-70 יואן, שלוש שעות וחצי), וכן יוצאות רכבות (34-110 יואן, שעתיים).
מחיר כניסה: חינם.
שעות פתיחה: כל היום.


אם יש לכם זמן בליג'יאנג, תפסו הסעה ועלו על הר דרקון הג'ייד המושלג (105 יואן, 70-180 יואן רכבל). תמצאו בו מדשאות נרחבות ונהרות זורמים שניתן לשתות ממימיהם (רצוי לברר במקום). אל תיבהלו אם אתם מרגישים קצת מסוחררים – ההר גבוה והאוויר בפסגתו דליל.


לקריאה נוספת לחצו כאן.
 

שאנגרי-לה (Shangri-la, Xiānggélǐlā, 香格里拉), העיירה הטיבטית הנינוחה שנקראה בעבר דז'ונגדיאן (Zhongdian, Zhōngdiàn, 中甸), זכתה לתהילה לאחר שהממשל החל לשווק אותה כ"שאנגרי-לה"- גן עדן עלי האדמות כפי שמתואר ברומן של ג'יימס הילטון מ-1933. למיי שמגיע מיונאן מדובר בנגיעה הראשונה עם העולם הטיבטי, על האוכל, התרבות והאוויר הדליל שבו, אך מי שמגיע מהאזור הטיבטי בסצ'ואן יתקשה להסתדר עם חנויות התיירים והמסחור שעבר המקום. העיר העתיקה של שאנגרי-לה ספגה בתחילת 2014 שרפה קשה ביותר, שכילתה למעלה משני-שלישים מבתיה העשויים מעץ, ורובה נבנתה מחדש לחלוטין, אך גם אם היא איננה אותנטית כמקודם, היא שמרה היטב על יופייה. שאנגרי-לה ידועה גם בזכות מנזר סונג-דזאן-לין (Sōng​zàn​lín​sì, 松赞林寺​) המפואר, ששוכן סמוך לה, ובנוסף האזור ניחן בנופים יפהפיים בהם תוכלו לחזות בשמורת הטבע היקרה פו-דה-צואו (Pǔdácuò guójiā gōngyuán, 普达措国家公园).

הגעה: מכיוון סצ'ואן – אוטובוס מש'יאנגצ'נג יוצא בבוקר לשאנגרי-לה (90 יואן, שמונה שעות) וכן מדאוצ'נג (כ-110 יואן, 12 שעות). מדצ'ין יוצאים מספר אוטובוסים עד הצהריים (50 יואן, שש שעות). מכיוון יונאן – קווים תדירים יוצאים מדאלי (60-85 יואן, שש שעות) ומליג'יאנג (50-65 יואן, 4 שעות). מתחנת האוטובוסים המערבית של קונמינג (Xībù qìchē kèyùnzhàn, 西部汽车客运站) יוצאים קווי יום ולילה (210-250 יואן, שתים-עשרה שעות). ניתן להגיע בטיסה לשדה התעופה של שאנגרי-לה הנקרא דיצ'ינג (DIG). טיסה מקונמינג נמשכת שעה ועולה 400-700 יואן.
מחיר כניסה: למנזר – 115 יואן; לשמורה – 138 יואן כרטיס כניסה ו-120 יואן כרטיס להסעות בשמורה.

שעות פתיחה: המנזר- 7:00-19:00; השמורה- 8:00-16:00 (נובמבר-מרץ), 8:00-17:00 (אפריל עד אוקטובר).


לקריאה נוספת לחצו כאן.

עמק יובנג (Yǔbēng, 雨崩) שעל גבול יונאן-טיבט, הוא אחד המקומות היפים והפחות ידועים במחוז יונאן ואף בסין כולה והוא הפך בשנים האחרונות לאבן שואבת לתרמילאים הרתפקנים, שמבקשים לברוח מעיירות התיירות הסיניות השחוקות ולחוות קצת מהנופים הפראיים של סין והרמה הטיבטית. העמק נהנה מרקע נופיו המרהיבים של הר מיילי (Méilǐ xuě shān, 梅里雪山), הנקרא בפי הטיבטים המקומיים ה"קאווה קארפו" (Khawa Karpo, ཁ་བ་དཀར་པོ།) ומתנשא לגובה של 6,480 מטרים מעל פני הים. החוויה של טרק יובנג היא שילוב מושלם של טבע ותרבות כאשר הנופים העוצמתיים משתלבים עם דגלי התפילה הטיבטיים ושלל עולי הרגל שמחייכים ללא הפסקה ומברכים לשלום את המטיילים. המסלול הנפוץ ביותר באזור הוא "הקורה הקטנה" (Small Kora), בעמק יובנג אשר שוכן למרגלות ההר, ונסתר לחלוטין ע"י שרשראות הרים מכל צדדיו. זהו מסלול יפייפה של ארבעה-חמישה ימים המתאים למיטיבי לכת או לתרמילאים מנוסים שמחפשים אתגרים, אך בה בעת מספק אפשרויות לינה לא רעות לאורך הדרך. על אף שהאזור הוגדר כשמורה ויש דרישה לתשלום בכניסה, הוא מצליח לשמור על ייחודיות ואותנטיות.

הגעה: ראשית יש להגיע לעיר דצ'ין (Déqīn, 德钦). ארבעה אוטובוסים יוצאים עד 12 בצהריים משאנגרי-לה לדצ'ין (6 שעות, 49 יואן). האוטובוס יוריד אתכם בכניסה לד'צין משם תצטרכו לקחת וואן אל פיילאיסה (20 דקות, 20-30 יואן). דצ'ין עצמה היא עיירה טיבטית טיפוסית שלא מומלץ להישאר בה זמן רב. שימו לב שאין תחבורה ציבורית מסודרת המגיעה לדצ'ין מסצ'ואן. אפשרות אחרת ומומלצת בהנחה שאתם כמה אנשים היא לקחת וואן משאנגרי-לה ישירות אל פיילאיסה (5 שעות, בערך 600 יואן לכל הרכב). את הוואנים ניתן לארגן ברחוב, או דרך הגסטהאוסים. בצורה זאת תוכלו לעצור להשקיף על הנופים המעניינים שבדרך ובעיקר במנזר הטיבטי דונגדז'ולין (Dōngzhúlín sì, 东竹林寺).
מחיר כניסה: 80 יואן.

שעות פתיחה: כל היום.


לקריאה נוספת לחצו כאן.