תחבורה עירונית
לפרטים ומחירים על תחבורה עירונית בכל יעד, היכנסו לעמוד התחבורה הספציפי של היעד.
רכבות תחתיות בסין
רשת המנהרות של הרכבות התחתיות בסין הולכת ומתפתחת בקצב מסחרר. הרכבות התחתיות בערים בייג'ינג, שאנגחאי והונג-קונג לא היו מביישות אף עיר מפותחת מודרנית והרכבות שלהן מגיעות כמעט לכל פינה בעיר בעזרת קווים רבים. ערים גדולות רבות ובהן חאנגדז'ואו, ש'י-אן, צ'נגדו קונמינג דוהרות בעקבותיהן ומפתחות במהירות מערכת רכבת תחתית משלהן. הרכבות התחתיות בערים אלו מהוות כלי תחבורה עירוני מהיר, נוח וזול אשר באמצעותו יכולים המטיילים להגיע בקלות למחוז חפצם. תחנות הרכבת מצוידות בשילוט באנגלית והרכבות מודיעות על ההגעה לתחנה גם באנגלית נוסף על הסינית, אם כי ההגייה לא תמיד הכי ברורה.
מוניות בסין
הן אמצעי תחבורה נוח ויעיל להפליא בסין, וברוב המקרים הן גם זולות מאוד. מרבית הערים בסין מרושתות במוניות, והן מהוות הקלה משמעותית עבור התיירים המתקשים להתמצא עם השילוט הסיני. לכל עיר בסין יש מחיר בסיס למונית, התקף לשלושת הקילומטרים הראשונים של הנסיעה. מחיר זה נע בין חמישה יואנים בערים הקטנות, ועד 13 יואן בבייג'ינג ובשאנגחאי. כל קילומטר מעבר לשלושה יעלה לרוב סביב שני יואן. בשעות הלילה (23:00-5:00) יש עלייה קלה במחיר. בסוף הנסיעה הנהג עשוי לדרוש מכם יואן נוסף – זהו מס הדלק, והוא נפוץ למדי בסין.
נוסף על המוניות הרשמיות, בחלק מהערים בסין משמשים כלי תחבורה מגוונים כמו ריקשות, טוקטוקים או אופנועים בתור מוניות חלופיות. מכיוון שאין עליהן פיקוח כמו על מוניות רשמיות, המחירים גמישים, ובעוד ריקשות בבייג'ינג הן כלי תחבורה יקר בהרבה ממונית, טוקטוקים או אופנועים יהיו לרוב זולים יותר דווקא.
המוניות המורשות נושאות סימן על הגג ובפנים יהיה תלוי הרישיון של הנהג.
הכינו מראש פתק עם שם המקום אליו אתם נוסעים, ואם זה לא אתר תיירות מרכזי אז גם כתובת בסינית.
היזהרו מרמאים! מרבית הנהגים בסין הוגנים ולא ייקחו לכם יותר כסף, אך ביציאה מתחנות רכבת גדולות נוטים לחכות נהגי מוניות שיבטיחו לכם שמאה יואן זה מחיר הגיוני לנסיעה. אל תסכימו למחיר קבוע מראש ואל תעלו על מונית לפני שהנהג מבטיח לכם שהוא מפעיל מונה (בקשו ממנו: צ'ינג דה ביאו qǐng dǎbiǎo, 请打表).
לרוב, מוניות יעצרו לכם בכל מקום שתעמדו, אך במקומות הומים במיוחד בערים הגדולות והמפותחות יותר (ובעיקר אם יש שוטר בסביבה) אף מונית לא תסתכן בעצירה. במצב כזה, יש לחפש את התחנות המיועדות לעצירת מוניות.
אם אתם יודעים את הכיוון אליו אתם צריכים לנסוע, מומלץ לעמוד בצד הנכון של הכביש, אחרת יש נהגים שלא יסכימו להסיע אתכם.
בין 7:00-9:00 ובין 17:00-19:00 (השעות עשויות להשתנות מעיר לעיר), שעות השיא כאשר אנשים יוצאים לעבודה וחוזרים ממנה, קשה מאוד לתפוס מונית.
אוטובוסים בסין
בערים בהן אין רכבת תחתית או אם הרכבת התחתית לא מגיעה מספיק קרוב לאן שרציתם להגיע, ניתן להשתמש באוטובוסים העירוניים. הנסיעה באוטובוסים עוד יותר זולה מהרכבת התחתית (לרוב 1-2 יואן), אבל היא קצת מסובכת יותר כי התחנות כתובות ונאמרות כמעט תמיד רק בסינית, ולא תמיד שם התחנה זהה בדיוק לשם האתר אליו תרצו להגיע. אך אם תראו לנהג או לאחד הנוסעים את השם של המקום אליו אתם רוצים להגיע הם ישמחו להודיע לכם מתי לרדת.
הכינו את הכסף לתשלום מחיר הנסיעה מראש ובמדויק, משלמים בעת העלייה לאוטובוס ובהרבה מהאוטובוסים אין החזרת עודף.
אופניים ואופניים חשמליות
מהפכת האופניים השיתופיים העולמית, המובלת על ידי סין, היא בשורה טובה מאוד לתחבורה העירונית בסין. שתי האפליקציות העיקריות המאפשרות זאת ברחבי סין הן Ofo ו-Mobike, והן ביטלו את הצורך בעמדות אופניים מרוכזת, כאשר את האופניים ניתן לאתר באמצעות האפליקציה וכשמסיימים נועלים אותם בכל מקום שתרצו.
אופניים ואופניים חשמלות ניתן להשכיר במלונות ובתי הארחה בחלק מהיעדים בסין וברחובות הערים ניתן למצוא לעיתים חנויות אופניים שגם עוסקות בהשכרה. במלונות ההשכרה נחשבת כמובן לבטוחה יותר, כי בחוץ קיימים גם רמאים שייעלמו עם כסף הפיקדון שלכם.